عذرخواهی سامسونگ از کارگرانی که به بیماری سرطان مبتلا شده‌اند
1 min read

عذرخواهی سامسونگ از کارگرانی که به بیماری سرطان مبتلا شده‌اند

سامسونگ الکترونیکس امروز به طور رسمی از کارگرانی که پس از چندین سال فعالیت در زمینه تولید قطعات نیمه هادی برای بزرگترین تولیدکننده چیپ در جهان، به دلیل ابتلا به بیماری سرطان مجبور به ترک شغل خود شدند، عذرخواهی کرد. کیم کی-نام یکی از مدیران سامسونگ گفت:

ما خالصانه از کارگرانی که از بیماری رنج می‌برند و خانواده‌هایشان عذرخواهی می‌کنیم. ما در کارخانه‌های نیمه هادی و LCDمان در مدیریت درست خطرات مرتبط با سلامت شکست خوردیم.

طبق گزارشات منتشر شده 320 در ارتباط با این مشاغل پس از استخدام در سامسونگ دچار بیماری شدند و 118 نفر از این تعداد فوت شدند. براساس قراردادی که در اوایل ماه جاری اعلام شد، این کمپانی کره‌ای مبلغ 150 میلیون وون کره (معادل 133000 دلار) به هر کدام از این اشخاص غرامت داده است. بیماری این افراد شامل 16 نوع از سرطان می‌شود که بعضی از آنها بسیار نادرند، البته مواردی هم به سقط جنین و بیماری‌های مادرزادی کودکان تازه متولد شده توسط این کارگران منجر شده است.

نبردی 10 ساله

این رسوایی در سال 2007 علنی شد، زمانی که کارگران سابق کارخانه‌های تولید نیمه هادی و صفحه نمایش در سوون، در کره جنوبی و خانواده‌های آنها اعلام کردند که کارکنان این بخش‌ها مبتلا به انواع مختلفی از سرطان می‌شوند که منجر به مرگ تعدادی از آنها شده است. مجموعه‌ای از اتفاقات، شکایات، تصمیمات دادگاه، نظریات موسسه‌های سلامت و… در طول بیش از 10 سال رخ داد تا در نهایت به بیانیه سامسونگ منتهی شود. یکی از اقوام Hwang Sang-gi پسر 22 ساله‌ای که بر اثر سرطان خون فوت کرده، گفت: این معذرت خواهی برای خانواده‌های قربیانیان کافی نیست، اما ما آن را قبول می‌کنیم. درد و رنجی که او و خانواده ما کشید فراموش شدنی نیست. خانواده‌های زیادی مانند ما بودند."