نمایشگر ۱۲۰ هرتز برای گلکسی اس ۱۱ محتمل است
1 min read

نمایشگر ۱۲۰ هرتز برای گلکسی اس ۱۱ محتمل است

اینکه نمایشگر گلکسی اس ۱۱ نباید ۶۰ هرتز باشد مشخص است اما اینکه ۹۰ یا ۱۲۰ هزتر خواهد بود، مشخص نیست. امروز طبق اطلاعات لو رفته متوجه می شویم که نمایشگر ۱۲۰ هرتز برای گلکسی اس ۱۱ محتمل است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز برای گلکسی اس ۱۱

نمایشگر ۱۲۰ هزتر گلکسی اس ۱۱

شاید تا یکی دو سال پیش نمایشگر در گوشی‌های هوشمند تنها در بخش رزولوشن یا پنل نمایشگر اهمیت داشت ولی از سال گذشته موارد جذاب دیگری مانند نرخ بروزرسانی بالاتر برای نمایش بهتر و روان‌تر محتوا نیز مطرح شده‌اند؛ با توجه به این موضوع سامسونگ قصد دارد گلکسی اس ۱۱ را با نمایشگری تولید کند که پیش از این در هیچ محصول شرکت سابقه نداشته است.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز سامسونگ قابلیت جدیدی است که در سال ۲۰۱۹ روی برخی از گوشی‌های رده بالای برندهای مختلف دیده شده و به صورت کلی می‌تواند محتوای تحت اجرا در محیط‌های مختلف را به صورتی روان‌تر و با ظاهری جذاب‌تر به کاربر نشان دهد. در بسیاری از دستگاه‌ها در حال حاضر نرخ بروزرسانی تصویر در نمایشگر ۶۰ هرتز است و با افزایش آن به ۱۲۰ هرتز در حین اجرای بازی‌ها، تصاویر بازی بسیار نرم‌تر و زیباتر به نمایش درمی‌آید.

همانطور که گفتیم مواردی را می‌توان مثال زد که در حال حاضر با نمایشگر ۱۲۰ هرتز در دنیای گوشی‌های موبایل به عنوان گوشی گیمینگ معرفی شده‌اند ولی به نظر هدف سامسونگ ساخت یک گوشی در رسته محصولات گیمینگ نیست ولی از طرف دیگر محصولی با این مشخصات باید یک گوشی پرچمدار و رده بالا باشد که به احتمال فراوان باید شاهد عرضه این فناوری روی گوشی مورد انتظار شرکت، Galaxy S11 باشیم.

به تازگی یکی از منابع قابل اعتماد تصویری را از نسخه آزمایشی رابط کاربری جدید One UI 2.0 به اشتراک گذاشته که مربوط به گوشی Galaxy Note 9 است و نشان می‌دهد که بخشی در تنظیمات مخفی این رابط کاربری وجود دارد که به کاربر اجازه انتخاب نرخ بروزرسانی تصویر در دو سرعت 60 و 120 هرتز را می‌دهد؛ این بدان معناست که این قابلیت برای محصولاتی که توانایی سخت‌افزاری آن را داشته باشند در نسخه بعدی رابط کاربری سامسونگ قابل دسترس خواهد بود.

اگزینوس ۹۹۰

اگزینوس ۹۹۰

نکته دیگر این است که سامسونگ با معرفی چیپست اگزینوس ۹۹۰ در ماه گذشته، برای اولین بار چیپستی را معرفی کرده که به صورت سخت‌افزاری توانایی ارائه محتوای تصویری در نرخ ۱۲۰ هرتز را دارد و اگر این چیپست و یا چیپستی جدیدتر از آن روی گلکسی اس ۱۱ مورد استفاده قرار بگیرند باید انتظار داشته باشیم که اولین گوشی هوشمند سامسونگ با نمایشگر ۱۲۰ هرتز معرفی شود.

البته همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید انتخاب بین دو حالت ۶۰ و ۱۲۰ هرتز در دسترس کاربر خواهد بود که طبیعتا با انتخاب حالت ۱۲۰ هرتز میزان مصرف باتری دستگاه بالاتر رفته ولی در عین حال محتوایی جذاب‌تر، باکیفیت‌تر و روان‌تر به کاربر ارائه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ نمایشگر گلکسی اس ۱۱ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز خواهد داشت؟

نوشته نمایشگر ۱۲۰ هرتز برای گلکسی اس ۱۱ محتمل است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.