کوالکام اسنپدراگون ۷۳۲ جی یک تراشه 4G جدید خواهد بود
1 min read

کوالکام اسنپدراگون ۷۳۲ جی یک تراشه 4G جدید خواهد بود

طی سالهای اخیر کوالکام در تراشه های تلفن همراه متوسط ​​تا رده بالا جایگاه مهمی داشته است. با این حال، از آنجا که سری دایمنسیتی مدیاتک از چندین تراشه پرفروش 5G ارزان تشکیل شده، سهم بازار آن در حال افزایش است. با این حال، به نظر می رسد کوالکام قصد دارد پردازنده های بیشتری را برای افزایش رقابت در بازار اریه کند. براساس گزارش های اخیر، کوالکام قصد دارد یک تراشه جدید تلفن همراه را در ماه سپتامبر ارایه کند. این تراشه Snapdragon 732G نام دارد. متاسفانه یا خوشخبتانه کوالکام اسنپدراگون ۷۳۲ جی یک تراشه 4G جدید خواهد بود.

اسنپدراگون ۷۳۲ جی

همانطور که از نام این تراشه پیداست، Snapdragon 732G نسخه به روز شده Snapdragon 730G خواهد بود. گفته می شود که از همان معماری Snapdragon 730G استفاده خواهد کرد و از یک فرایند ۸ نانومتری نیز بهره خواهد برد. فرکانس اصلی بهبود یافته است. دو هسته A76 با فرکانس اصلی 2.2GHz اسنپدراگون 730G به 2.3 گیگاهرتز ارتقا یافته است. با این حال، 6 هسته A55 کوچک با فرکانس اصلی 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی همان Adreno 618 هستند.

شگفت آور است که تراشه Snapdragon 732G هنوز یک تراشه 4G است و از شبکه های 5G پشتیبانی نمی کند. با این وجود، توانایی های هوش مصنوعی خود را بهبود می بخشد. این تراشه در ماه سپتامبر امسال با تلفن همراهی در حدود ۳۰۰ دلار در ویتنام عرضه می شود.

با قضاوت از اطلاعات فعلی Snapdragon 732G ممکن است Snapdragon 730G را در تست تک هسته ای بهتر کند. با این حال، عملکرد کلی تفاوت چندانی با اسنپدراگون 730G نخواهد داشت. با نگاهی به وضعیت فعلی چین، این تراشه در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان مورد توجه بسیاری قرار نخواهد گرفت. در حال حاضر، بسیاری از شرکت های چینی دیگر تلفن های هوشمند 4G نمی سازند. این تراشه 4G است، بنابراین حداقل در چین جذابیتی نخواهد داشت.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه جدید 4G کوالکام هستید؟

نوشته کوالکام اسنپدراگون ۷۳۲ جی یک تراشه 4G جدید خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.