واردات دسته بی‌سیم بازی نیاز به مجوز از سازمان تنظیم مقررات دارد
1 min read

واردات دسته بی‌سیم بازی نیاز به مجوز از سازمان تنظیم مقررات دارد

در راستای ساماندهی کالاهای وارداتی و جلوگیری از فروش کالای قاچاق در بازار، ثبت سفارش و وارد کردن دسته بازی برای بازی با کامپیوتر و یا دیگر کنسول ها، چنانچه این دستگاه ها قابلیت برقراری ارتباط رادیویی بی سیم (از جمله وای فای، بلوتوث، سیم کارت، جی پی اس و یا هر نوع ارتباط رادیویی) نیازمند دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به سازمان های خود در استان ها در خصوص این موضوع بخشنامه ای ارسال کرده است. در این نامه آمده است:

به پیوست تصویرنامه شماره 100/30091 مورخ 1397/05/06 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص دسته بازی برای بازی با رایانه یا سایر کنسول‌های بازی ارسال و به اطلاع می‌رساند:

ثبت سفارش و واردات «دسته‌بازی برای بازی با رایانه‌ یا سایر کنسول‌های بازی» در صورت داشتن قابلیت برقراری ارتباط رادیویی بی‌سیم (اعم از BIuetooth.Wifi سیسم‌کارت، GPS و یا هر نوع ارتباط رادیویی و یا بدون سیم دیگر) با شماره تعرفه (95045010) منوط به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌باشد. خواهشمند است مراتب را یادداشت و به متقاضیان اطلاع‌رسانی گردد.

حالا در شرایطی که هیچ نسخه داخلی از دسته ها در کشور تولید نمی شود و تقریباً تمامی دسته های موجود در بازار به صورت قاچاق وارد و به فروش میرسد، چه آینده ای در انتظار این کالا خواهد بود. بدون شک مراحل اخذ مجوز از سازمان مورد نظر نیازمند پرداخت هزینه ای از سوی خریدار یا وارد کننده خواهد بود. در نتیجه می تواند حدس زد که اولین پیامد این تصمیم افزایش ناگهانی قیمت دسته های بازی و احتمالاً کمیاب شدن آن خواهد بود.