با قابلیت جدید Dropbox قادر خواهید بود تا متن‌های درون تصاویر را شناسایی کنید
1 min read

با قابلیت جدید Dropbox قادر خواهید بود تا متن‌های درون تصاویر را شناسایی کنید

امروزه با افزایش سرعت اینترنت و توسعه ارتباطات، ذخیره‌سازی فایل‌ها و اطلاعات در فضای ابری بسیار متداول شده است. در واقع دیگر کم‌تر کسی پیدا می‌شود که برای افزایش فضای ذخیره‌سازی خود یا تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های مهم خود از حافظه‌های فیزیکی استفاده کند. از همین رو کمپانی‌های ارائه‌دهنده این سرویس همواره با ارائه ویژگی‌ها و امکانات جدید، با یک‌دیگر در حال رقابت می‌باشند.

اما حالا Dropbox، که یکی از نام‌های بزرگ در این عرصه می‌باشد، در حال ساخت یک قابلیت شناسایی خودکار متن در سرویس خود می‌باشد که از طریق آن کاربران حتی اگر اسناد خود را به‌صورت فرمت‌های تصویری مانند JPEG و PNG ذخیره کرده باشند قادر خواهند بود تا آن‌ها را جستجو کنند. متن‌ها همچنین می‌توانند در فایل‌های PDF و تصاویر درون اسناد شما نیز شناسایی شوند. برای بهره‌مندی از این ویژگی شما به داشتن یک حساب پریمیوم Dropbox نیاز دارید.

در پستی که به معرفی ویژگی پرداخته است، Dropbox گفته است که بیش از 20 میلیارد فایل PDF و تصویر بر روی سرویس ذخیره شده است و بین 10 تا 20 درصد از آن‌ها تصاویری از متن‌ها را شامل می‌شوند. کمپانی پیش‌ از این از یک تکنولوژی مشابه شناسایی نوری کاراکتر استفاده می‌کرد تا متن را از طریق اپلیکیشن اسکنر خود اسکن کند. اما این قابلیت جدید، فایل‌های ذخیره‌شده شما را بدون توجه به اینکه چگونه ذخیره شده‌اند اسکن و شناسایی خواهد کرد.

این ویژگی جدید که فعلاً با زبان انگلیسی کار می‌کند، هم‌اکنون برای کاربران Business Advanced و Enterprise در دسترس می‌باشد و در ماه جاری نیز باید برای مشترکین Professional ارائه شود.