تماس ویدیویی در واتساپ یک راه نفوذ به گوشی های هوشمند
1 min read

تماس ویدیویی در واتساپ یک راه نفوذ به گوشی های هوشمند

محققان امنیتی Google Analytics Zero یک آسیب پذیری جدید و خطرناکی را در پیام رسان واتساپ پیدا کردند که این راه نفوذ، امکان کنترل از راه دور دستگاه موردنظر را خواهد داشت. در نتیجه باید به شما کاربران عزیز بگوییم که استفاده از تماس ویدویی یا Video Call پیامرسان واتساپ می تواند خطرناک باشد.

اخیرا برخی از کاربران در طی ارتباط از طریق یک پیام ویدیویی در واتساپ شاهد ایجاد خطا و خراب شدن گوشی هوشمند خود بوده اند. این آسب پذیری اخیر مشکلاتی را در پروتکل RTP ( پروتکل حمل و نقل) به وجود آورده و بر روی این پروتکل تاثیر گذاشته است. این نقص در واتساپ نسخه ی اندروید و iOS دیده شده و آسیبی بر نسخه ی وب واستاپ نداشته است.

در واقع هکر ها برای نفوذ به گوشی هوشمند شما فقط به شماره تلفنتان نیاز دارند تا پس از آن به طور کامل حساب واتساپ شما را کنترل کنند و در مکالماتتان به جاسوسی بپردازند. این آسیب پذیری اخیر در ماه اوت کشف و اخیرا گزارش شده است. واتساپ در 28 ماه سپتامبر اعلام کرد که در بروزرسانی جدید، این مشکل را برای کاربران اندروید برطرف کرده و در بروزرسانی 3 اکتبر نیز قرار بود مشکل را برای کاربران آیفون رفع کند. بنابراین اگر هنوز اپلیکیشن واتساپ را به اخرین نسخه بروزرسانی نکرده اید هر چه زودتر این کار را انجام دهید.