پنج نکته درباره کیا سراتو 2019
1 min read

پنج نکته درباره کیا سراتو 2019

سراتو که نوعی خودروی سدان کامپکت ساخته شده توسط کیا است، اخیرا در نسل سوم خود به تولید می‌رسد. کیا اعلام کرده‌است که مدل جدید این نسل که در سال 2019 ارائه خواهد شد، شامل تغییراتی نسبت به مدل‌های قبلی می‌شود. اما این تغییرات دقیقا در چه مورد خواهند بود؟ برای یافتن پاسخ این سوال به ادامه این مطلب توجه کنید.

اندازه

سراتو جدید برای رسیدن به بیشتر رقیبان خود، دراز‌تر طراحی شده است. با افزایش طول 13.2 اینچی، سراتو جدید هم اکنون با طول 182.7 اینچ با کرولا (182.3)، ایمپرزا (183.1) و مزدا3 با (180.3) برابری می‌کند. اما کمی از ولکس واگن جتا (185.1) کوچک‌تر است. همچنین ارتفاع ‌آن 0.2 اینچ و پهنا آن 0.8 اینچ افزایش پیدا کرده‌اند و صندوق عقب از 14.9 به 15.3 فوت مکعب تغییر پیدا کرده است (بیشتر از تمام رقیب هایش).

خریداران

بیشتر خریداران علاقمندان به خودرو‌های کامپکت هستند؛ اما کیا مشتری‌هایی از بین کسانی جذب می‌کند که سدان‌های میان سایز و سی یو وی‌ های خود را کنار گذاشته اند. دلیل این موضوع می‌تواند همان مسئله افزایش اندازه سراتو باشد.

به گفته Derrick Ty، مدیر تعیین استراتژی محصولات کیا، مشتریان هدف برای این سراتو جدید میانسال‌ها و جوانان هستند. البته سراتو به لطف به کار گرفتن تکنولوژی جدید نشان داده است که با افزایش اسقبال جوانان مواجه شده است. همچنین 30 درصد از خریداداران سراتو ، آن را به عنوان اولین خودرو خود خریداری می‌کنند.

امکانات کمکی

یک نمایشگر 8 اینچی صفحه لمسی با پشتیبانی اپل کارپلی و اندروید اتو در این خودرو قرار داده شده است. علاوه بر این امکاناتی مانند سیستم کنترل آب وهوا، دستیار جلوگیری از تصادف، هشیار کننده راننده، هشدار دهنده تصادف و هشدار دهنده خروج از پارک امکانات دیگری هستند که در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

سیستم تعویض دنده

مانند دیگر رقبا کیا بیخیال سیستم تعویض دنده دستی نشده‌ است و در اولین سیستم CVT خود، سراتو را با یک سیستم 6 دنده دستی ارائه کرده است.

مصرف سوخت

نسل دوم سراتو به ازای هرگالون سوخت (حدود 4.5 لیتر) 29.37 مایل را در مدل اتوماتیک و 25.34 مایل را در مدل دستی طی می‌کرد؛ اما در سراتو جدید با استفاده از سیستم CVT این خودرو به ازای هرگالون 31.41 مایل را طی می‌کند.