سیستم تشخیص چهره آیفون‌های 2019 اپل پیشرفته‌تر خواهد بود
1 min read

سیستم تشخیص چهره آیفون‌های 2019 اپل پیشرفته‌تر خواهد بود

آیفون 10 یا X اولین گوشی اپل بود که به سیستم تشخیص چهره مجهز شد. این سیستم را اپل Face ID نامید و اکنون جز آیفون 10 محصولات دیگری از اپل که عبارتند از آیفون 10 اس، 10 مکس، 10 آر و آیپد پرو 2018 مجهز به فناوری Face ID هستند. با توجه به روندی که سازندگان گوشی های هوشمند در مورد استفاده از سنسورهای بایومتریک در پیش گرفته اند، احتمالا در نسل های آینده سیستم تشخیص چهره یکی از ویژگی های جدایی ناپذیر گوشی های هوشمند خواهد بود. سامسونگ هم احتمالا قید اسکنر عنبیه چشم را در گلکسی اس 10 خواهد زد و پرچمدار خود را به سیستم تشخیص چهره در کنار سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز خواهد کرد.

حال گزارشی جدید توسط مینگ چی کو، برترین تحلیلگر محصولات اپل منتشر شده و در آن در مورد آیفون های 2019 کوپرتینویی ها گمانه زنی شده است. به گفته این تحلیلگر، آیفون های نسل بعد اپل مجهز به سیستم دوربین ارتقا یافته Face ID خواهند بود. وی معتقد است اپل سنسور جدیدی را بهینه سازی خواهد کرد که تاثیر کمتری از نور محیط و انعکاس آن در سنسور میگیرد که نتیجه این کار، عملکرد و تجربه کاربری بهتر از فناوری Face ID خواهد بود.

این گزارش همچنین حاکی از این دارد که اپل ممکن است سیستم حسگر دیگری به منظور استفاده از دوربین سه بعدی در آیپدهای 2019 یا 2020 استفاده خواهد کرد. این نوع از سنسور زمان طی کردن مسافت یک نقطه نور بین سوژه و دوربین را اندازه گیری میکند و میتواند برای ثبت تصاویر سه بعدی کاربردی باشد. از این سیستم میتوان در زمینه بهره گیری از فناوری واقعیت افزوده، بهبود کیفیت تصاویر و یا تصاویر سه بعدی استفاده کرد که به گفته مینگ چی کو، امکان ویرایش تصاویر از طریق اپل پنسل بر روی آیپدها وجود خواهد داشت.

همان طور که گفته شد، اپل سال گذشته با معرفی آیفون X اولین بار سیستم Face ID را در آیفون ها به کار گرفت که این سیستم با بیش از 30 هزار نقطه مادون قرمز، چهره کاربر را شناسایی میکند. این سیستم در محیط های تاریک بسیار خوب میکند اما گاهی اوقات در مکان های پر نور به مشکل میخورد و در عملکرد آن اختلال ایجاد میشود. با تعبیه سیستمی که نویز تصاویر را بر روی سنسور کاهش دهد، این مشکل به حد چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد و از آنجایی که این ویژگی احتمالا سالها همراه آیفون ها خواهد بود، مطمئنا اپل نیز از اهمیت پیشرفت این فناوری آگاه است.