شیائومی از هدفون بی‌سیم جدید خود، AirDots رونمایی کرد
1 min read

شیائومی از هدفون بی‌سیم جدید خود، AirDots رونمایی کرد

شیائومی برای اولین از هدفون بی‌سیم خود که نام آن شباهت زیادی به AirPods اپل دارد، رونمایی کرده است. شیائومی روز گذشته رویدادی در شهر نیویورک برگزار کرد و علاوه‌بر اعلام رسمی ورود به بازار آمریکا از جدیدترین محصول خود در این مراسم رونمایی کرد. AirDots نام اولین هدفون بی‌سیم شیائومی است.

فقط نام ایرداتز نیست که شبیه ایرپادز اپل است، این هدفون دارای یک کیس سفید رنگی است که قابلیت شارژ هدفون را دارد. قیمت این هدفون در بازار چین 30 دلار خواهد بود و یکی از اولین ایربادزهایی می‌باشد که با بلوتوث 5.0 عرضه شده است. آخرین نسخه از اتصال بلوتوث تأخیر کمتر، سازگاری بهتر و بهبود در عمر باتری را برای محصولات فراهم می‌کند. شیائومی اعلام کرده است که ایرداتز یک دکمه‌ای ندارد و پنل سطح بیرونی آن لمسی است که اجازه کنترل صدا، پاسخ دادن به تماس و یا به عنوان مثال ساکت کردن در هنگام مکالمه با دو بار لمس آن را برای کاربر امکان‌پذیر کرده است. علاوه‌براین یک دستیار مجازی برای پاسخگویی به سوالات شما وجود خواهد داشت، البته اگر ایرداتز به یک گوشی شیائومی متصل (Pair) شده باشد.

نیازی به اشاره به این موضوع نیست، اما محصول در خارج از چین قیمت بالاتری خواهد داشت و احتمالا در آمریکا به قیمت 50 دلار به فروش می‌رسد. این هدفون با یک بار شارژ تا 4 ساعت قابل استفاده است، در مقابل ایرپادز 160 دلاری اپل تا 6 ساعت دوام می‌آورد. البته اگر شما تنها از یکی از این هدفون‌های 4.2 گرمی استفاده کنید تا 5 ساعت هم کار خواهد کرد. شما تا سه بار می‌توانید از طریق کیس، ایرداتز را شارژ کنید و این امکان استفاده از هدفون را تا 12 ساعت برای شما فراهم می‌کند.

این هدفون امکان حذف نویز ندارد و شیائومی برای اولین هدفون بی‌سیم خود حرفی از ضدآب بودن به میان نیاورده است. با این وجود، همچنان قیمت 30 دلاری این دستگاه و بلوتوث نسخه 5.0 بسیار وسوسه انگیز است.