اپراتورها باید ارائه بسته شبانه را مدیریت کنند
1 min read

اپراتورها باید ارائه بسته شبانه را مدیریت کنند

پیامک‌های تبلیغاتی یکی از آزاردهنده‌ترین جنبه‌های استفاده از موبایل به حساب می‌آید، که تا سال گذشته هیچ اقدامی در راستای برخورد با آنها و محدود کردنشان انجام نشده بود. اما با پیگیری‌های آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به نظر می‌رسد که اقدامات مثبتی در این راستا انجام گرفته است. حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان ملی تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا در رابطه با سرنوش قطع سیم‌کارت‎های شخصی و سرشماره‌های ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی، اعلام کرده است:

مشترکان اپراتورهای تلفن همراه با شماره گیری #800* می‌توانند درخواست قطع ارسال پیامک را ثبت کنند. با ثبت درخواست‌ها که اکنون به بیش 30 میلیون مشترک رسیده است، رسیدگی به کار قطع ارسال پیامک از سرشماره‌های ارسال پیامک تبلیغاتی آغاز می شود.

او خاطر نشان کرد که با به‎روز شدن سرویس‌ها و یا ایجاد سرویس جدید، ممکن است برای چند روز قطع پیامک‌های تبلیغاتی امکان‌پذیر نباشد، اما سامانه مجدداً نسبت به قطع آنها اقدام خواهد کرد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای روند قطع پیامک‌های تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی گفت که قطع این سیم‌کارت‌ها براساس تحلیل رفتار مشترک که به‌طور مداوم نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی اقدام کرده‌اند و مقایسه آنها با رفتارهای گذشته صورت می‌گیرد.

فلاح جوشقانی در رابطه با سامانه شمارشگر قطع سیم‌کارت‌های شخصی که اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی می‌کنند، در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:

این سامانه براساس شکایت‌های مردمی، استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل رفتاری مشترکان ارسال کننده پیامک، تعداد سیم کارت‌های قطع شده را به صورت لحظه‌ای اطلاع رسانی می کند. پیش از آغاز به کار این سامانه، بیش از 40 هزار سیم‌کارت شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی قطع شده بود که با شروع به کار این سامانه از 2 سال پیش تاکنون، نزدیک به 24 هزار سیم‌کارت را قطع کرده است و روند قطع سیم‌کارت‌ها با وجود تخلف‌ها ادامه خواهد داشت.

موضوع دیگری که فلاح جوشقانی در رابطه با توضیحاتی ارائه داد، بسته‌های اینترنت شبانه اپراتورها بود که طبق گفته او منجر به بیداری شماری از جوانان شده است. او در این خصوص گفت: نمی‌توان این بسته‌ها را به طور کامل حذف کرد اما به اپراتورها توصیه شده است تا ارائه این بسته‌ها را مدیریت کنند. بسیاری از جوانان به چنین بسته‌هایی نیاز دارند و ما به عنوان رگولاتوری نمی توانیم برای حذف آنها اقدام کنیم، اما به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که مدیریت لازم را اعمال کنند.