پتنت جدید لو داد: هواوی هم به دنبال طرح جدیدی برای نمایشگر بی حاشیه است
1 min read

پتنت جدید لو داد: هواوی هم به دنبال طرح جدیدی برای نمایشگر بی حاشیه است

جمع سازندگان بزرگ گوشی های هوشمند برای طرح ایده ای جدید به منظور حرف کامل حاشیه از نمایشگر اسمارتفون ها و همچنین از بین بردن ناچ تکمیل شد. پیش از این اپل و سامسونگ پتنتی را در این زمینه ثبت کرده بودند و ال جی هم دیدیم که پتنت نمایشگر تمام صفحه را به ثبت رساند. حالا نوبت به دومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند، یعنی کمپانی هواوی رسیده است که ایده خود را در این باره به ثبت برساند. سال 2018 سال نمایشگرهای مجهز به ناچ بود اما به طور مشخصی، عمر این ویژگی منفی یکسال بیشتر نخواهد بود و پرچمداران سال 2019 از شکل جدید و بهینه تر نمایشگرهای تمام صفحه برخوردار خواهند بود. سامسونگ که به تازگی پنل تمام صفحه Infinity-O را به ثبت رساند که احتمالا از این پنل در گلکسی اس 10 استفاده شود و حالا پتنت جدید هواوی، نمایشگری مشابه را به نمایش گذاشته است.

Huaweis-looking-into-display-holes-too-new-patent-reveals.jpg

برای آن دسته از کاربرانی که از شکل نمایشگر جدید سامسونگ مطلع نیستند باید گفت که کمپانی در نظر دارد دوربین جلو و احتمالا برخی از سنسورهای لازم را در حفره ای دایره ای شکل که در گوشه بالای سمت چپ پنل تعبیه شده است قرار دهد. اما در مورد مدل مفهومی هواوی به جای حفره دایره ای شکل، از سوراخی درست شکل مکان قرارگیری بلندگوی مکالمه تماس صوتی استفاده شده است که مسلما سنسور دوربین جلو در آن قابل جاسازی نیست و احتمالا سنسورهای دیگری به همراه بلندگوی مکالمه در این حفره قرار خواهد گرفت. نکته نامشخص همان مسئله دوربین جلوی دستگاه است که با اندازه ای که این سنسورها دارند، داخل بریدگی بسیار کوچک این پنل قرار نمیگیرد.

هواوی استفاده از چنین طراحی را در گوشی های هوشمند خود فعلا تائید نکرده بنابراین هیچ تضمینی برای ملاقات با دستگاهی از هواوی با این شکل و شمایل وجود ندارد. اما از آنجایی که انتظار میرود گلکسی اس 10 به لطف پنل جدید Infinity-O طراحی جدیدی داشته باشد، این شانس وجود دارد که هواوی هم از طراحی مشابهی استفاده کند و ممکن است پرچمداران سری P30 که احتمالا در ماه مارس معرفی میشوند، با این طراحی همراه شوند. از آنجایی که میت 20 و میت 20 پرو به دوربین سه گانه مجهزند، پیش بینی میشود این روند در سری P30 هواوی نیز ادامه پیدا کند. همچنین این پرچمداران مجهز به چیپست Kirin 980 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز خواهند بود. برای اطلاعات بیشتر باید منتظر گزارشاتی که در آینده منتشر میشوند بمانیم.