آیا سایپا واقعاً خودرویی پیش فروش می‌کند؟
1 min read

آیا سایپا واقعاً خودرویی پیش فروش می‌کند؟

همانطور که دیروز در خبرها اعلام کرده بودیم سایپا امروز از ساعت 10 صبح پیش فروش 50 هزار خودوری پراید، تیبا، ساینا و وانت نیسان را آغاز کرده است. این پیش فروش به صورتی اینترنتی آغاز شده است، اما به نظر نمیرسد که امکان انجام عملیات به سادگی امکان پذیر باشد. چرا که کاربران گزارش داده اند تنها 1 دقیقه پس زمان اعلام شده، بخش خرید اینترنتی خودرو از دسترس خارج شده و به کاربران اعلام می شود که 15 دقیقه بعد مجدداً تلاش کنند.

طبیعتاً این موضوع باعث شکایت کاربران شده و آنها به نوعی این سبک فروش خودرو را "سرکاری" عنوان کرده اند. شرکت خودروسازی سایپا اما در جواب خود در رابطه با فروش اینترنتی 50 هزار محصول خود که از امروز صبح آغاز شده اعلام کرده است:

از همان دقایق نخست آغاز فروش خودرو در این طرح تا این لحظه حدود 6 میلیون نفر سایت را مشاهده و در آنِ واحد 700 هزار نفر خواستار ورود به سایت برای ثبت شده‌اند که ثبت نام این میزان تقاضا اصلاً امکان پذیر نیست.

براساس اعلام شرکت سایپا، برای مدیریت ثبت نام متقاضیان، فروش به صورت مرحله‌ای شده است به نحوی که سایت هر 15 دقیقه 10 ثانیه باز می‌شود تا آن دسته از افرادی که در سایت حضور دارند امکان ثبت نام پیدا کنند. این روال تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد. از مردم تقاضا می‌کنیم برای ثبت نام صبر داشته و به سایت هجوم نیاورند.