اپل برای کاهش هزینه تولید، از فناوری ترکیبی آنتن در آیفون های 2019 استفاده میکند
1 min read

اپل برای کاهش هزینه تولید، از فناوری ترکیبی آنتن در آیفون های 2019 استفاده میکند

با اینکه زمان چندان زیادی از عرضه جدیدترین نسل از گوشی های اپل به بازار نگذشته اما مدتیست که گمانه زنی ها در مورد آیفون های 2019 آغاز شده است و تاکنون گزارشاتی را در مورد این دستگاه های مورد انتظار شاهد بوده ایم. جدیدترین گزارش پیرامون نسل بعد آیفون ها توسط مینگ چی کو که اکنون به عنوان تحلیلگر شرکت TF International شناخته میشود، منتشر شده است. به گفته این تحلیلگر دقیق و سرشناس، آیفون های سال آینده از فناوری آنتن متفاوتی برخوردار خواهند بود. آیفون های 2018 که شامل سه مدل iPhone XS، XS Max و XR میشوند مجهز به 6 آنتن از نوع LCP (پلیمر کریستال مایع) هستند اما به عقیده مینگ چی کو، آیفون های سال 2019 مجهز به دو آنتن با فناوری LCP خواهند بود و 4 آنتن دیگر از فناوری MPI (پلی‌آمید اصلاح شده) برخوردار هستند.

مینگ چی کو معتقد است که دلایل مختلفی برای توجیه این اقدام اپل وجود دارد. تولید آنتن های LCP که کم دوام نیز هستند، بسیار سخت است. در مقابل تولید آنتن های MPI ساده است و به مراتب بازدهی بیشتری نیز دارند. در صورتی که پیش بینی مینگ چی کو و صحیح باشد و آیفون های 2019 مجهز به 4 آنتن MPI و دو آنتن LCP باشند، میزان فروش آنتن های LCP به اپل در طی نیم سال دوم سال 2019 بیش از 70 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

در مورد آیفون های 2019، مینگ چی کو پیش بینی میکند که سه مدل معرفی شوند که عبارتند از آیفون 6.5 اینچی با نمایشگر OLED، آیفون 5.8 اینچی با نمایشگر OLED و مدل 6.1 اینچی با برخورداری از پنل LCD. اپل در سال 2017 با تولید آیفون X به سراغ آنتن های LCP رفت. با اضافه شدن آنتن های MPI، احتمالا تعداد تامین کنندگان ماژول های آنتن برای اپل از دو به پنج کمپانی افزایش پیدا میکند. با این کار اپل احتمالا موفق میشود ماژول ها را با قیمت کمتری نیز تامین کند و در نهایت هزینه تولید مقداری کاهش پیدا میکند. ن