AMD از افزایش 29 درصدی عملکرد در CPUها می گوید
1 min read

AMD از افزایش 29 درصدی عملکرد در CPUها می گوید

با وجود آنکه هنوز فاصله زیادی از نظر زمانی تا مععرفی CPUهای AMD با معماری ZEN2 باقی مانده است، اما این شرکت از هر فرصتی برای اشاره به آن استفاده می کند که به خودی خود می تواند حتی موجب اخبار تکراری شود. در حاشیه همایش های Next Horizon که مطالب آن را به صورت کامل برای شما عزیزان پوشش دادیم، به افزایش میزان IPC یا تعداد دستورات پردازش شده در هر سیکل نیز اشاره کرده است.

در معماری AMD ZEN+، این شرکت به واقع یک میان معماری یا همان Refresh را معرفی می کند که زین پس شاهد آن خواهیم بود و پردازنده های Ryzen 2000 نیز به واقع رفرش های ZEN اولیه هستند؛ پردازنده های ZEN+ به نسبت سری اول، دارای 3 تا 5 درصد بهبود در بخش IPC هستند و این در حالی است که AMD این مقدار را در ZEN2 به حداکثر 29 درصد افزایش خواهد داد.

در معماری Rome که به تولید پردازنده های کلاس سرور EPYC با لیتوگرافی 7 نانومتری منجر خواهد شد، ای ام دی از تکنیک MCM استفاده کرده و هر CCX می تواند 8 هسته را به همراه داشته باشد. به گزارش Expreview، آزمایش های DKERN + RSA بر روی نسل دوم CPUهای Ryzen حاکی از آن هستند که در بخش IPC شاهد پیشرفت 29 درصدی خواهیم بود. معماری، کاهش ابعاد لیتوگرافی ترانزیستور و شیوه مدیریت دستوراتی که وارد هسته ها می شوند، می توانند در افزایش دستورات IPC موثر باشند. در نسل ZEN+ ای ام دی افزایش عملکرد چندانی را در این بخش به ثبت نرسانده و از این رو امیدواریم در معماری جدید خود شاهد افزایش چشمگیری باشیم.