یک باگ دیگر در پیکسل 3: خطای استفاده از دوربین در برنامه‌های دیگر
1 min read

یک باگ دیگر در پیکسل 3: خطای استفاده از دوربین در برنامه‌های دیگر

آخرین پرچمدار جدید گوگل از نظر دوربین مانند نسل قبلی خود، بی‌نظیر است، اما این بدان معنی نیست که دوربین گوشی باگی ندارد و ایرادی به ایرادات لیست شده از گوشی‌های پیکسل 3 اضافه نمی‌کند. متأسفانه تعدادی از کاربران گزارش داده‌اند که در هنگام استفاده از برنامه‌های شخص ثالث که امکان استفاده از دوربین را دارند، با پیغامی مواجه می‌شوند که امکان اتصال به دوربین وجود ندارد. حتی برنامه اصلی دوربین هم در این حالت غیرفعال می‌شود و تنها با ریستارت کردن گوشی است که همه چیز به حالت عادی بازمی‌گردد.

خوشبختانه این مشکل شامل تمامی گوشی‌های پیکسل 3 جدید نمی‌شود، اما کاربرانی که با این موضوع درگیرند، گزارش داده‌اند که زمانیکه به برنامه‌های شخص ثالث (مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت و…) اجازه دسترسی به دوربین داده می‌شود، دوربین به طورکلی غیرکارآمد می‌شود و با صفحه سیاه و پیغامی روبه‌رو می‌شوند که به آنها اطلاع می‌دهد دوربین نمی‌تواند با خطا مواجه شده است. این کاربران اعلام کرده‌اند که راه‌اندازی مجدد دستگاه مشکل را به طور موقت برطرف می‌کند و به برنامه Google Camera اجازه می‌دهد تا دوباره کار کند. اما هر بار که به برنامه‌های شخص ثالث ورود پیدا کنند، این مشکل دوباره ظاهر می‌شود. بنابراین تنها راه حل فعلی برای برطرف کردن این مشکل، غیرفعال کردن دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به دوربین است. چرا که طبق گزارش‌های منتشر شده حتی اعمال تنظیمات کارخانه‌ای (factory reset) هم این مشکل را حل نکرده است.

احتمالاً برخی از دستگاه‌های دیگر مانند Pixel 2 XL هم تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد که مشکل حتی از این هم فراتر رفته و دستگاه‌های نکسوس و پیکسل قدیمی‌تر را هم دچار ایراد کرده است. جالب اینجاست که مت هونان مدیر BuzzFeed News که پس از بررسی پیکسل 3 این گوشی را برای استفاده شخصی انتخاب کرده بود و نقد مثبتی از آن بر روی سایت قرار داده بود، پس از بروز این مشکل، توصیه خود به کاربران برای خرید پیکسل 3 به دلیل عملکرد مثبت این گوشی را از روی سایت حذف کرد. گوگل به این کاربران در جواب گزارش اعلام کرده است که در هفته‌های آینده این مشکل را برطرف خواهد کرد.

البته گوگل به صورت رسمی هیچ بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است و مشخص نیست که آیا این ایرادی به زودی رفع خواهد شد و یا در کنار مابقی مشکلات باید در انتظار یک آپدیت کلی‌تر باشیم.