ماجرای همکاری اخیر مایکروسافت و گوگل چیست؟

همانطور که می دانید مرورگر کروم یکی از محبوب ترین مرورگرهای اینترنت است. اخیرا خبری مبنی بر همکاری مایکروسافت و گوگل در راستای بهبود عملکرد مرورگر کروم منتشر شده است و این دو کمپانی قصد دارند تا با همکاری هم، مرورگر کروم را بر پردازنده های ARM بهینه سازی نمایند. در واقع این بهینه سازی تاثیر خوبی بر عملکرد این مرورگر در کامپیوترهایی با پردازنده های ARM خواهد داشت.

از آنجایی که مرورگر کروم یکی از پر استفاده ترین نرم افزارهای و مرورگرهای محسوب می شود در نتیجه این تصمیم کمپانی گوگل و مایکروسافت نظر کاربران ویندوز مخصوصا کاربران جدید را به خود جلب خواهد کرد. هرچند که سال گذشته این دو کمپانی باهم اختلاف داشتند و مایکروسافت مرورگر کروم را از فروشگاه خود حذف کرده بود اما اکنون همکاری این دو کمپانی بزرگ تکنولوژی در راستای افزایش عملکرد مرورگر کروم، تصمیم بزرگی خواهد بود.

پشتیبانی از مرورگر کروم در ویندوز 10 پردازنده های ARM، علاوه بر این که موجب محبوبیت بیشتر مرورگر کروم می شود بلکه در محبوبیت مایکروسافت نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. البته باید اشاره کنیم در صورتی که مایکروسافت قوانین سخت گیرانه ی خود را ادامه دهد این همکاری امکان پذیر نخواهد بود و اقدامات بهینه سازی مرورگر کروم متوقف خواهد شد.