حذف یک چهارم اپلیکشن فیسبوک در یک سال گذشته توسط کاربران آن
1 min read

حذف یک چهارم اپلیکشن فیسبوک در یک سال گذشته توسط کاربران آن

عدم استقبال جوانان از فیسبوک یک مسئله حقیقی است. همچنین جدایی از این رهبر رسانه‌های اجتماعی در کاربران مسن‌تر نیز گسترش یافته است. بر اساس یافته‌های مرکز تحقیقات PEW یک نمونه سازی از کاربران فیسبوک در آمریکا نشان داده است که از هر 10 کاربر بالای 18 سال فیسبوک، 4 نفر به مدت چند هفته یا بیشتر از فیس بوک استفاده نکرده‌اند و یک چهارم افراد این نمونه سازی ادعا کرده اند که در طول سال گذشته اپلیکیشن فیسبوک را به طور کلی از تلفن خود حذف کرده‌اند.

نظرسنجی Pew بین 29 مه و 11 ژوئن انجام شد؛ بنابراین اتفاقات رسوایی تحلیل حریم خصوصی فیسبوک توسط کمبریج، هنوز در ذهن کاربران بوده است. اما این یک نشانه هشدار دهنده است که نشان می دهد مردم پس از ماه‌ها شنیدن در مورد بی تفاوتی‌های حریم خصوصی، دخالت در انتخابات و کمپین‌های اطلاعات غلط از فیسبوک ناراحت هستند. در همین زمینه Sheryl Sandberg، مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک، درمورد اینکه چگونه کشور‌های خارجی با استفاده از پلتفرم‌های تکنولوژی موجب ایجاد نا‌امنی در آمریکا می‌شوند، در مقابل هیئت منصفه شهادت خواهد داد.

اما مهاجرت از فیسبوک فقط به سیاست مربوط نیست. Pew دریافت که "جمهوری خواهان بیشتر از دموکرات ها از فیس بوک فاصله نگرفته اند و در سال گذشته بیشتر از آن‌ها این اپلیکیشن را از تلفن خود حذف نکرده اند." بعد از نظر سنجی Pew نیز مشخص شد که انتقاد‌های زیادی برای سانسور فیسبوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار داده که می‌تواند یکی دیگر از دلایل موجود برای مهاجرت از فیسبوک باشد.

البته مهاجرت از فیسبوک بیشتر یک مسئله نسلی به نظر می رسد؛ 44 درصد از کاربران بین 18 تا 29 سال به Pew گفته‌اند که اپلیکیشن فیسبوک را حذف نموده‌اند، درمقابل 20 درصد کاربران بین 50 تا 64 سال این کار را انجام داده‌اند. برای کاربران بالای 45 سال این درصد به 12 کاهش می‌یابد. به طور عادی، حداقل بیشتر از نصف کاربران نیز گفته‌اند که در 12 ماه گذشته تنظیمات حریم خصوصی خود را انجام داده‌اند؛ این در حالی است که در این مدت فیسبوک مراحل این تنظیمات را کاهش داده است.