نشان‌های تجاری جدید ال‌جی و نام‌های احتمالی گوشی‌های تاشدنی کمپانی کره‌ای
1 min read

نشان‌های تجاری جدید ال‌جی و نام‌های احتمالی گوشی‌های تاشدنی کمپانی کره‌ای

موج جدیدی در میان شرکت های سازنده گوشی های هوشمند راه افتاده که هدف آنها، چیزی جز گوشی های هوشمند با نمایشگر تاشدنی نیست. پس از رونمایی سامسونگ از نمایشگر تاشدنی و مدلی مفهومی گوشی تاشدنی این دستگاه، میشد حدس زد که انقلاب جدیدی در گوشی های هوشمند در راه است و سازندگان بیشتری روی به ساخت چنین دستگاه هایی خواهند آورد. روز گذشته خواندیم که هواوی نام های تجاری جدیدی را به ثبت رسانده که مربوط به گوشی های تاشدنی این شرکت در آینده است. اکنون نوبت به ال جی رسیده است و به نظر میرسد این کمپانی کره ای نیز در نظر دارد در آینده وارد رقابت گوشی های تاشدنی شود. حال LetsGoDigital متوجه ثبت نشان های تجاری جدید از سوی ال جی در ادامه مالکیت اتحادیه اروپا شده است که این اسامی، کاملا به یک گوشی هوشمند تاشدنی اشاره دارند.

همان طور که انتظار میرفت، Flex انتخاب اول شرکت ها برای نام گذاری گوشی های تاشدنی است. در حالی که Mate Flex یکی از نام های تجاری گوشی تاشدنی هواوی است، ال جی تصمیم گرفته اسامی Flex، Foldi و Duplex را به نام خود ثبت کند تا شرکت های دیگر حق استفاده از آنها را نداشته باشند. هر سه اسم اعلام شده در دسته بندی "گوشی های هوشمند، گوشی های موبایل" ثبت شده اند بنابراین میتوان اینگونه برداشت کرد که دست کم یکی از این نام ها، به عنوان مدل گوشی تاشدنی ال جی استفاده خواهد شد. از آنجایی که توسعه صفحه نمایش های تاشدنی بسیار هزینه بر و لازمه فناوری پیشرفته ای است، احتمالا ال جی نمایشگر اختصاصی خود را توسعه خواهد داد و در عین حال این نوع نمایشگر را به دیگر کمپانی های سازنده گوشی های تاشدنی نیز خواهد فروخت.

دو اسم تجاری ابتدایی برای یک گوشی تاشدنی کاملا منطقی و قابل قبول است ضمن اینکه بی شباهت به Galaxy F سامسونگ و Flexi و Mate Flex هواوی نیز نیستند اما Duplex گزینه متفاوت تری است به خصوص اینکه گوگل از این نام در ویژگی تماس هوش مصنوعی خود استفاده میکند و به تازگی نیز انتشار این ویژگی را برای کاربران خود آغاز کرده است. اما به هر حال با توجه به معنای لغوی این کلمه و پتنتی که ال جی اوایل 2018 برای یک گوشی قابل خم شدن به ثبت رساند، این کلمه نیز قابل قبول است. دستگاه مفهومی ال جی که در پتنت مذکور شاهد آن بودیم، دارای دو باتری، دو نمایشگر و همچنین دو جک هدفون بود که باعث میشود کاربر بتواند در آن واحد از دو محتوای متفاوت استفاده کند.

در حال حاضر صحبت کردن در مورد برنامه های ال جی موبایل برای آینده سخت است و ممکن است محصولات نهایی ال جی، با نامی کاملا متفاوت از اسامی ثبت شده روانه بازار شوند. انتظار میرود کمپانی کره ای اوایل سال آینده، در بازه زمانی مشابه با گوشی تاشدنی سامسونگ و هواوی، از گوشی تاشدنی خود رونمایی کند. برای اطمینان در این مورد باید منتظر گزارشات موثق تری ماند.