آموزش اتصال ریموت کنترل های هوشمند سامسونگ به تلویزیون ها
1 min read

آموزش اتصال ریموت کنترل های هوشمند سامسونگ به تلویزیون ها

دوستان و همراهان سخت افزار، با شما هستیم به همراه یک مطلب آموزشی دیگر، در زمینه سیستم های تصویری. سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده تلویزیون در جهان، یک سبد کالای کامل از محصولات خود را تحت گارانتی سام سرویس، راهی بازار کرده است. تا کنون آموزش های فراونی را در این زمینه منتشر کرده و اینک به سراغ یکی دیگر از آموزش های مرتبط با تلویزیون های Samsung می رویم.

یکی از مشکلات کاربران، اتصال ریموت کنترل های هوشمند به تلویزیون های سری 6، برخی مدل های سری7 و 8 است. سامسونگ در ریموت کنترل های هوشمند خود از 2 تکنیک ارتباطی استفاده کرده است. نخست استفاده از چشم های مادون قرمز که از دیرباز تا کنون، در ریموت کنترل ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما در ریموت کنترل های هوشمند سامسونگ، یک فناوری دیگر نیز استفاده شده است؛ تکنیک "بلوتوث" بخش دیگری از شیوه ارتباط این محصولات است. این فناوری در ریموت هایی نظیر TM1750A استفاده می گردد.

سنسور مادون قرمز، تنها برای کلید روشن و خاموش کردن مورد استفاده قرار می گیرد؛ بخش بلوتوث نیز دیگر کلید و فرامین ها را در بر می گیرد. چرا استفاده از بلوتوث به عنوان یک تکنیک گران تر برای شرکت؟ چرا سامسونگ مانند بسیاری از شرکت ها، از همان مادون قرمز سنتی استفاده نکرده است؟ به این علت که دیگر کاربران مجبور به نگاه داشتن ریموت کنترل در جلوی سنسور نبوده و در هر وضعیت، فعالیت طبیعی خود را حفظ نماید. ریموت کنترل سامسونگ دارای یک LED قرمز رنگ در بخش بالایی است و این دیود نشان دهنده وضعیت کارکرد و اتصال به تلویزیون است.

ریموت کنترل هوشمند سامسونگ، پس از روشن شدن در اولین بار، نیازمند اتصال به تلویزیون است؛ این اتصال توسط تکنسین های نصب برای اولین بار صورت می گیرد. اما در مواردی مشاهده می شود که پس از تعویض باتری و یا به صورت کاملا اتفاقی، امکان قطع شدن یا Unpaired وجود دارد. بسیاری از کاربران با قطع اتصال ریموت کنترل از بلوثوت تلویزیون، با دفاتر مرکز خدمات تماس می گیرند. اما Pair کردن مجدد آن بسیار ساده بوده و توسط کاربران نیز قابل انجام است.

برای این منظور باید تلویزیون را روشن کرده و سپس 2 کلید Play/Pause و Return را به طور همزمان، به مدت 5 ثانیه نگهدارید. پس از چند ثانیه، علامت اتصال مجدد به تلویزیون در صفحه نمایان می شود. به همین سادگی شما می توانید ریموت کنترل را مجددا به تلویزیون اتصال داده و دیگر خبری از چشمک زدن چراغ LED قرمز رنگ بالای ریموت کنترل نخواهد بود.

و تصویر نهایی، نشان اتصال ریموت کنترل به تلویزیون است: