مدیرعامل کوالکام از آشتی با اپل خبر می‌دهد
1 min read

مدیرعامل کوالکام از آشتی با اپل خبر می‌دهد

اپل و کوالکام چندین سال است که به‌دلیل شکایت‌های گوناگونی که از یکدیگر کرده‌اند، با هم درگیرند و اختلاف آنها تا جایی پیش‌ رفته که اپل به طور کلی از همکاری با کوالکام انصراف داده است. کوالکام مدعی است که اپل چند میلیارد دلار به آنها بدهکار است و اپل می‌گوید که هزینه‌های زیادی را به کوالکام برای چیپ‌های مودم پرداخت کرده است. همه این مسائل روابط دو کمپانی را تیره کرده و باعث شده تا اپل به طور خاص از چیپ مودم‌های اینتل در آیفون‌های مدل سال 2018 استفاده کند. طبق آنچه که در تابستان مشخص شد، دو کمپانی اپل و کوالکام در بیش از 50 پرونده در 16 شعبه قضایی در 6 کشور با یکدیگر مجادله دارند. با این حال به نظر می‌رسد که مدیرعامل شرکت سازنده چیپ‌ست به آینده روابط خود با اپل بسیار خوشبین است.

استیو مولنکوف مدیرعامل شرکت کولکام در مصاحبه دیروز خود با CNBC اعلام کرد که شرکتش در آستانه حل اختلاف با اپل است. او به جیم کرامر مجری سی‌ان‌بی‌سی با شباهت دادن روابط دو کمپانی به یک بازی ورزشی، اعلام کرد که مبارزه آنها با اپل در کوارتر چهارم بازی است و نه کوارتر اول. مدیرعامل کوالکام اظهار داشت که خصومت آنها با اپل از اکتبر سال 2017 به پایان رسیده است. مولنکوف امیدوار است که کوالکام با رسیدن به یک توافق دو طرفه، روابط خود با اپل را از سر بگیرد.

حتی اگر کوالکام و اپل تا پایان سال 2018 با روبوسی اختلافات خود را کنار گذاشته و با یکدیگر آشتی کنند، باز هم ممکن است برای استفاده از چیپ‌های مودم کوالکام در آیفون‌های سال 2019 کمی دیر شده باشد. اما یکی از بزرگترین سازنده‌های تراشه در جهان، می‌توان مودم‌های 5G خود را برای آیفون‌های سال 2020 به اپل پیشنهاد دهد، که در صورت عملی شدن این موضوع، آیفون‌های دو نسل بعد اپل اولین گوشی‎های این کمپامی با نصل بعدی اتصالات بی‌سیم خواهد شد.