تکنولوژی پیشرفته ذخیره سازی SSD در ADATA IUSP33F
1 min read

تکنولوژی پیشرفته ذخیره سازی SSD در ADATA IUSP33F

شرکت ADATA را با ساخت حافظه های ذخیره سازی دائم و موقت، پاور بانک، انواع شارژر و… می شناسیم. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که به سوی تولید حافظه های BGA برای استفاده در انواع لپ تاپ، الترابوک، نوت بوک هیبریدی، تبلت، مینی کامپیوتر و … رفته است. تراشه های ذخیره سازی BGA بر روی مادربرد ساخته شده و با نام کامل Ball Grid Array شناخته می شوند. شایان ذکر است که تراشه های BGA تنها به ذخیره سازی محدود نبوده و دارای کاربردهای دیگری نیز خواهند بود.

حافظه های SSD جدید ADATA با نام ADATA IUSP33F می توانند تا 80% فشرده تر از یک درایو SSD M.2 ظاهر شوند. کاهش اشغال فضا به دلیل نصب بر روی مادربرد است. همچنین این محصولات از باس پر سرعت PCIe Gen3x2 با پروتکل NVME 1.3 بهره خواهند برد. ADATA پیشنهاد می کند که حافظه های ذخیره سازی IUSP33F برای کاربردهای دیگر از جمله رباتیک، کاوش، سیستم های هوش مصنوعی، کامپیوترهای تعبیه شده در خودرو هایی (مانند پراید پیشرفته ما!!!!!) و … کاربرد خواهد داشت.

ای دی تا از تراشه های ذخیره سازی با تکنیک 3D NAND استفاده کرده و حتی در مقابل حافظه های E-MMC نیز شاهد ابعاد جالب توجهی هستیم؛ 11.5 میلی متر در 13 میلی متر برای یک سامانه جامع BGA که می تواند ظرفیت های 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت را در خود جای دهد. حداکثر سرعت خواندن و نوشتن در این حافظه ها به ترتیب 1195 مگابایت و 940 مگابایت در ثانیه است. در آزمون دستورات ورودی/خروجی تصادفی بر اساس معیار 4K نیز شاهد سرعت های 114K IOP و 140K IOPS هستیم.