مادربرد EVGA Z390 DARK رکورد اورکلاک و بنچمارک Core i9 9900K را شکست!
1 min read

مادربرد EVGA Z390 DARK رکورد اورکلاک و بنچمارک Core i9 9900K را شکست!

شرکت EVGA یک مادربرد حرفه ای با نام EVGA Z390 DARK را در سبد کالای خود دارد که این مادربرد به تازگی معرفی شده و تماما برای اورکلاک بهینه سازی شده است. مادربرد EVGA Z390 Dark با ظاهری نسبتا ساده به نسبت رقبای تایوانی خود طراحی شده اما این به معنی کمبود ویژگی و امکانات در آن نیست. مادربرد EVGA Z390 Dark به طور خاص با کمک اورکلاکرهای وابسته به این شرکت طراحی شده و با یک مدا 17 فاز رگولاتور، جهت اورکلاک پردازنده های پرچمداری نظیر Core i9 9900K تولید شده است. مدار چاپی این مادربرد دارای 10 لایه بوده و سراسر برد سنسورهای حرارتی تعبیه شده است که ضمن گزارش لحظه ای، امکان تغییر PWM فن ها را نیز بر عهده دارند.

SMT DIMMS ها امکان اورکلاک حرفه ای حافظه های رم را فراهم می سازند. افزون بر 2 نمایشگر LED می توان به سامانه صوتی Creative Audio + EVGA Nu Audio، دو تراشه Intel Gigabit NIC، تعداد 8 هدر هوشمند فن، تعداد 3 عدد تراشه BIOS و یک UEFI جدید با امکانات بیشتر در مادربرد EVGA Z390 Dark اشاره کرد. بایوس جدید شامل ربات OC و تست استرس درون BIOS است. همچنین یک کلید فیزیکی بر روی مادربرد، امکان کاهش سرعت ضریب اورکلاک، به منظور انتخاب بهترین و با ثبات ترین فرکانس را فراهم کرده است. یک دکمه SafeBoot نیز بر روی برد تعبیه شده است. این مادربرد امکان برنامه ریزی و فلش بایوس را حتی بدون CPU، ممکن کرده است.

اینک با خبر شده ایم که اورکلاکری با نام LUUMI، موفق به شکست رکورد CINEBENCH در پردازنده های 8 هسته ای شده است؛ این اورکلاک با پردازنده Core i9 9900K به فرکانس خیره کننده 7 گیگاهرتزی، موفق به ثبت امتیاز 3142cb در این آزمون شده است. در نتیجه رکورد CINEBENCH در پردازنده های 8 هسته ای توسط این مادربرد و البته Core i9 9900K شکسته شد!

(برای مشاهده بهتر تصویر آن را در کامپیوتر خود ذخیره نمایید)