تحلیلگران کاهش میزان فروش آیفون در سال آینده را پیش‌بینی کرده‌اند
1 min read

تحلیلگران کاهش میزان فروش آیفون در سال آینده را پیش‌بینی کرده‌اند

اپل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان به حساب می‌آید که همواره گوشی‌های آیفون خود را با کیفیت عالی به بازار عرضه می‌کند و در بازار جهانی به خصوص سرزمین مادری، یعنی آمریکا از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما چند گزارش اخیر پیرامون این شرکت خبر از فروش ضعیف می‌دهد و حالا Anne Lee محقق موسسه Nomura پیش‌بینی کرده است که میزان فروش این شرکت هم در سال 2019 و هم 2020 کاهش خواهد یافت.

رقم 213 میلیون دستگاه میزان فروش پیش‌بینی شده آیفون‌های اپل در سال 2018 است و حالا تحلیلگر موردنظر گفته است که در سال آینده این رقم به 204 میلیون دستگاه خواهد رسید. در سال 2020 روند کاهشی‌تر هم خواهد شد و اپل 200 میلیون دستگاه به فروش خواهد رساند. طبق گزارش این اتفاق در پی تغییرات محدودی خواهد بود که در بخش خارجی رخ خواهد داد. براساس اعلام Nomura اپل زبان طراحی جدید که در آیفون X برای اولین بار استفاده کرد را تا سال 2019 ادامه خواهد داد و این یعنی جانشینان آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max از نظر زبان طراحی مشابه نسل فعلی خواهند بود. تنها تفاوت اساسی که خواهند داشت ارتقاء در بخش‌های داخلی و بهبود در بخش دوربین خواهد بود که طبق گزارش ممکن است شاهد قابلیت‌های اضافه‌تر در زمینه واقعیت افزوده نیز باشیم.

به عنوان نتیجه می‌توان اینگونه برداشت کرد که اپل در سال 2020 تغییرات اساسی‌تری در بخش خارجی گوشی‌های خود اعمال خواهد کرد، اگرچه زمان زیادی تا آن موقع باقی مانده و از حالا نمی‌توان با اطمینان در خصوص آن اظهار نظر کرد. در هر حال احتمال بسیار زیادی وجود دارد که دیگر شاهد ناچ یا همان بریدگی بالای نمایشگر در آیفون‌های 2020 نباشیم. علاوه‌براین تحلیلگر Nomura می‌گوید که تمرکز بیشتری بر روی AR و معرفی آیفون‌های جدید با تکنولوژی 5G خواهد بود.

تا این لحظه اپل هیچ گزارشی مبنی بر آمار فروش خود منتشر نکرده است. اما تغییراتی که این شرکت اخیراً در استراتژی بازاریابی خود اعمال کرده، حاکی از آنست که پیش‌بینی تحلیلگران درست است و این یعنی کاهش میزان فروش در سال‌های پیش رو غیرممکن نیست.