پروژه رفع فیلتر توئیتر دوباره کلید خورد
1 min read

پروژه رفع فیلتر توئیتر دوباره کلید خورد

تقریباً از اولین روزهایی که محمدجواد آذری‌جهرمی به سمت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد، برنامه خود مبنی بر تلاش در جهت رفع فیلتر شبکه اجتماعی توئیتر را مطرح کرد. بیش از یک سال از روی کار آمدن او می‌گذرد و جهرمی هنوز موفق نشده وعده خود را عملی کند و هر بار تیر او به گونه‌ای به سنگ می‌خورد. این بار ورود بیژن زنگنه وزیر نفت ایران زمینه‌ای شد تا جهرمی دوباره در خصوص این موضوع اظهار نظر نکند. زنگنه در آغاز فعالیتش در توئیتر گفت:

برای ارتباط پویا و موثرتر با مخاطبان داخلی و خارجی به توئیتر آمدم.

جهرمی در واکنش به این توئیت وزیر نفت گفت:

جمع دوستان در توئیتر جمع است و هر روز جمع‌تر می‌شود، در خواست قانونی 6 وزیر و 2 نماینده همچنان فاقد اقدام

این توئیت جهرمی به اقدام اردیبهشت ماه او به همراه 5 وزیر دیگر و 2 نماینده مجلس که نامه‌ای به اعضای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، خواستار بررسی مجدد فیلترینگ تلگرام شده بودند، اشاره داشت. چرا که هنوز اقدامی توسط این کمیته در زمینه رفع فیلتر توئیتر صورت نگرفته است. البته جهرمی تنها شخصی مسئولی نبود که با ورود زنگنه نسبت به فیلترینگ تلگرام واکنش نشان داد. معصومه ابتکار یکی از معاونین رئیس جمهور هم با خوشامدگویی به زنگنه خطاب به وزیر ارتباطات گفت:

لطفاً درخواست یک معاون رئیس جمهور را هم برای رفع فیلتر توئیتر اضافه کنید.

الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس نیز در حساب توئیتر خود ضمن تشکر از زنگنه به دلیل حضور در فضای توئیتر و ارتباط نزدیک‌تر با مردم، خطاب به جهرمی گفت:

وزیر جوان لطفاً نام یک نماینده‌ی مجلس را هم به درخواست‌کنندگان رفع فیلتر توئیتر اضافه کنید.

شهیندخت مولاوری، معاون سابق رئیس جمهور هم در توئیت دیگری خطاب به جهرمی گفت:

جناب آقای جهرمی نام این شهروند را هم به فهرست درخواست کنندگان برای رفع فیلتر توئیتر اضافه کنید.

البته تعداد افرادی که از وزیر ارتباطات با هشتگ #رفع_فیلتر درخواست پیگیری برای موضوع رفع فیلتر توئیتر را داشتند، بسیار بیشتر از این بود. اما باید دید که آیا این کمپین سرانجامی خواهد داشت یا در نهایت کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باز هم بی‌تفاوت از کنار این موضوع عبور خواهد کرد.