گجت‌های پوشیدنی، به جای آیفون‌ها، به مهم‌ترین محصولات اپل تبدیل میشوند
1 min read

گجت‌های پوشیدنی، به جای آیفون‌ها، به مهم‌ترین محصولات اپل تبدیل میشوند

سالهاست که آیفون ها، مهم ترین محصول تولید شده توسط کمپانی اپل محسوب میشوند و حتی بسیاری اپل را با آیفون میشناسند. این در حالیست که اپل تولید کننده محصولات متنوع دیگری نیز میباشد اما هیچ یک به اندازه آیفون های این شرکت محبوبیت ندارند. در حالی که با این حجم از محبوبیت باورش سخت است، اما امکان اینکه در آینده دیگر آیفون ها محبوبترین محصول اپل نباشند وجود دارد. طبق گزارشی که وال استریت ژورنال روز گذشته منتشر کرده، در آینده گجت های پوشیدنی عنوان مهم ترین محصول اپل را از آیفون ها گرفته و از آن خود میکند.

طبق آمار بازار گجت های پوشیدنی در سه ماهه اخیر، اپل واچ 17 درصد از سهم بازار این محصولات را در اختیار دارد. طی یک سال گذشته اپل واچ و ایرپاد اپل حدودا 10 میلیارد دلار برای کوپرتینویی ها درآمد به دنبال داشته اند که در مقایسه با میزان فروش آیفون ها درصد کمی محسوب میشود. Gene Munster، تحلیلگر شرکت Loup Ventures فروش 10 میلیون دستگاه عینک هوشمند اپل را در طی فقط یک سال اول پیش بینی کرده است که این محصول احتمالا زمانی در سال 2021 وارد بازار خواهد شد. به عقیده وی، اپل این محصول را با قیمتی برابر 1300 دلار به فروش خواهد رساند که بدین ترتیب در 12 ماه اول عرضه، 13 میلیارد دلار برای کمپانی درآمد خواهد داشت.

به عقیده وال استریت ژورنال، توازنی بین اپل واچ و هدست واقعیت مجازی اپل برقرار خواهد شد. در ادامه مقاله این مجله آمده است که طی چند سال اول، عینک هوشمند اپل که احتمالا Apple Glasses نام خواهد گرفت، عملکرد محدودی خواهد داشت و از نظر نرم افزاری، وابسته به آیفون ها خواهد بود. تدریجا این محصول همچون نسخه شبکه ای اپل واچ سری 3 تبدیل به یک محصول مستقل خواهد شد. مخلص کلام استریت ژورنال در مقاله جدید خود این است که در آینده گجت های پوشیدنی اپل تبدیل به مهم ترین محصولات این شرکت خواهند شد و درآمد اصلی این شرکت، از گجت های پوشیدنی به دست خواهد آمد. در عین حال وال استریت ژورنال از گجت های پوشیدنی به عنوان بزرگترین محصولات اپل یاد نکرده چرا که شاید مقدار فروش این محصولات به اندازه آیفون ها نشود اما میتواند باعث شود مشتریان اپل بیشتر به سمت استفاده از سرویس هایی مانند اپل موزیک و اپل ویدئو تمایل پیدا کنند که این موضوع برای رسیدن به هدف کسب درآمد 50 میلیارد دلاری اپل از این سرویس ها، از اهمیت زیادی برخوردار است. سال گذشته اپل از این بخش 30 میلیارد دلار درآمد داشت. اگر این پیش بینی به واقعیت تبدیل شود، گجت های پوشیدنی انقلابی تازه را در اپل و دنیای فناوری رقم خواهند زد.