فسقلی اما قدرتمند: مادربرد GIGABYTE Z390 I AORUS PRO WIFI
1 min read

فسقلی اما قدرتمند: مادربرد GIGABYTE Z390 I AORUS PRO WIFI

ساعتی پیش تصاویر و برخی اطلاعات محدود از 2 مادربرد ASUS Z390 را برای شما منتشر کردیم؛ اینک نوبت به یکی دیگر از مادربردهای Z390 می رسد تا پیش از معرفی رسمی، با لو رفتن تصاویر دست و پنجه نرم کند. مادربرد GIGABYTE Z390 I AORUS PRO WIFI محصولی دیگر از گیگابایت است که در فرم Mini-ITX تولید شده و چیپست پرچمدار Z390 را یدک می کشد. این مادربرد کوچک می تواند امیدواری هایی را از بابت تغییرات در طراحی سنتی گیگابایت ایجاد نماید.

جالب است که در قسمتی از PCB، جمله پشتیبانی از پردازنده های نسل 8 اینتل نیز درج شده است. آیا مادربردهای Z390 از پردازنده های Coffee Lake نیز پشتیبانی خواهند کرد؟ مادربرد GIGABYTE Z390 I AORUS PRO WIFI با ابعاد کوچک خود اما از فناوری و امکانات مناسبی بهره می برد. 2 اسلات حافظه رم برای آن تعریف شده است و در بخش کناری نیز دیودهای LED RGB تعبیه شده است. چیپست و SSD M.2 در زیر یک هیت سینک مشترک پوشش داده می شوند و یک اسلات PCI-E 3.0 X16 نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

این مادربرد به دانگل داخلی Wi-Fi مجهز است اما هنوز به طور دقیق نمی دانیم که آیا کنترلر آن در چیپست Intel Z390 قرار دارد و یا گیگابایت از یک ماژول مجزا بهره می برد. نام این مادربرد در روزهای گذشته، در یک اسلاید منتشر شده بود.