تماشا کنید: نوت 5 پرو شیائومی زیر شکنجه‌های زک نلسون
1 min read

تماشا کنید: نوت 5 پرو شیائومی زیر شکنجه‌های زک نلسون

زک نلسون از کانال یوتیوبی پرطرفدار JerryRigEverything که مقاومت گوشی های هوشمند را در آزمون های خراشیدگی، سوختگی و خمیدگی می سنجد، این بار به سراغ گوشی نوت 5 پرو شیائومی رفته است. ردمی نوت 8 پرو در بهمن ماه سال گذشتع معرفی شد و یکی از گوشی های میان رده خوش قیمتی است که آمار فروش هواوی به خصوص در کشور هند را بالا برده است.

در تست خراشیدگی صفحه نمایش 5.99 اینچی این گوشی که با گوریلا گلس محافظت می شود، در سطح 6 دارای خراش های سطحی و در سطح 7 دارای خراش های عمیق تر شد. قاب فلزی این گوشی هم مانند دیگر گوشی های بازار دستخوش خراش های عمیق تری شد. اما نکته ناامید کننده در تست خراش، قاب فلزی پشت گوشی بود. با وجود رنگ آبی زیبا و منحصر به فردی که این قاب داشت، در برابر اجسام تیز به سادگی خراشیده شد. اما بدترین قسمت ماجرا زمانی بود که زک متوجه شد سنسور اثر انگشت این گوشی در اثر خراش از کار افتاده و دیگر کارایی ندارد. این اتفاقی بود که برای کمتر گوشی هوشمندی در تست مقاومت رخ داده بود.

صفحه نمایش IPS LCD نوت 8 پرو در تست سوختگی عملکرد چندان بدی نداشت. پس از قرار گرفتن 9 ثانیه ای در معرض شعله، پیکسل های سیاه این نمایشگر دوباره به حالت طبیعی بازگشتند.

در نهایت در تست خمیدگی با وجود آنکه گوشی در نواحی خم شد و بین قاب و صفحه نمایش فاصله ای ایجاد شد، اما خوشبتانه نوت 5 پرو شکسته نشد و همچنان به عملکرد نرمال خود ادامه داد.