BMW سال آینده یک دستیار خودرو صوتی هوشمند ارائه خواهد کرد
1 min read

BMW سال آینده یک دستیار خودرو صوتی هوشمند ارائه خواهد کرد

BMW به تازگی از دستیار شخصی هوشمند خودرو خود در TechCrunch رونمایی کرده است. این دستیار هوشمند امکان کنترل صوتی تنظیمات خودرو را به راننده می‌دهد، در صورت بروز مشکل به وی هشدار می‌دهد و امکان بررسی سلامت خودرو را فراهم می‌سازد. این کمپانی برنامه ریزی کرده است که آن را در مارچ سال آینده برای تمام مدل‌های BMW مجهز به سیستم عامل BMW7 ارائه کند

این کمپانی خودروسازی در این باره می‌گوید:

" پلتفرم تکنولوژی همیشه آماده به کار امری هوشمندانه است، یک شخصیت دیجیتال که سریعا به 'سلام BMW ' واکنش نشان می‌دهد و این توانایی را دارد تا به راننده در زمینه‌های کنترل تنظیمات خودرو و جهت یابی خدمت کند و با استفاده از سیستم سرگرمی درباره ساختار خودرو به راننده توضیح دهد و یا حتی با وی به مکالمه بپردازد. "

اگر علاقه‌ای به گفتن 'سلام BMW ' ندارید، امکان تغییر آن برای شما نیز پیش بینی شده است. همچنین BMW ادعا می‌کند که دستیار طوری طراحی شده است تا در طول زمان علاقه‌مندی ها و سلایق شما را یاد بگیرد. این دستیار هوشمند می‌تواند به برنامه کاری و عادات کاربران آشنا شود و این امکان را برای آن‌ها فراهم آورد که باگفتن جمله ساده "سلام BMW من را به خانه برسان" مسیر بازگشت به خانه را جهت یابی کنند، و یا استفاده از جمله هایی مانند "سلام BMW من سردم است " یا "سلام BMW من خسته‌ام" می‌تواند باعث واکنش‌هایی مانند تغییر دما، نور، موسیقی و مواردی ماندد این شود.

همچنین کاربران می‌توانند در مورد جنبه‌های مختلف خودرو خود از دستیار سوال‌هایی از این دست بپرسند، سیستم دید در شب چگونه عمل می‌کند، آیا مقدار روغن کافی است؟ و یا هر مسئله دیگری که کاربر نیاز به دانستن آن دارد.

BMW می گوید که در آینده دستیار قادر خواهد بود به راننده در باره هر مشکلی در خودرو مانند کمبود فشار لاستیک‌ها، میزان مصرف سوخت و وضعیت موتور به راننده گزارش دهد و با مرکز خدمات قرار ملاقات ترتیب دهد. همچنین این دستیار با سایر دستیار‌ها مانند الکسا به طور کامل سازگار است و از طریق اسپیکر‌ها و تلفن‌های هوشمند نیز قابل دسترس می باشد.

در سال 2016 BMW از یک اپلیکیشن ارتباطی که امکان دستیابی کاربران به تعدادی از ویژگی‌های گفته ‌شده را فراهم می‌آورد، رونمایی کرده بود. اما دستیار شخصی هوشمند در سیستم خود خودرو به کار رفته است.

در هنگام ارائه، دستیار شخصی هوشمند برای 23 زبان در کشور‌های آمریکا، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، سویس، اتریش، برزیلی و ژاپن موجود خواهد بود. همچنین در می 2019 در چین ارائه خواهد شد و دسترسی به ویژگی‌های خاص در بازار‌های مختلف نیز متفاوت خواهد بود.