AMD سهم بیشتری از بازار کارت گرافیک را از دست می دهد
1 min read

AMD سهم بیشتری از بازار کارت گرافیک را از دست می دهد

هر چند که سهام AMD این روزها از ثبات بالایی برخوردار است، اما آخرین گزارش موسسه Jon Peddie Research حاکی از کاهش سهم این شرکت از بازار کارت گرافیک ها است. Jon Peddie Research با بررسی بازار فروش در فصل دوم سال جاری (Q2-2018)،آخرین گزارش مالی خود را منتشر کرده است.

بنا بر گفته های این موسسه، سهم بازار AMD از فروش کارت گرافیک در 3 ماهه دوم سال 2018 تا 4% کاهش یافته است. این در حالی است که سهم NVIDIA از این بازار، دقیقا به همین مقدار افزایش یافته و از 65.1% به 69.7% رسیده است. کاهش 4 درصدی سهم بازار تنها در 3 ماه، یک اتفاق سنگین برای این کمپانی خواهد بود که AMD می تواند با ارائه مدل های جدید، آن را جبران نماید. سهم AMD در بخش کارت گرافیک ها، از سال 2016 تا کنون با افزایش قطره ای همراه بود؛ اما در این بخش از زمان، به سود NVIDIA عقب رفته است.

در حال حاضر چیزی در حدود 70% از بازار کارت گرافیک ها در اختیار انویدیا بوده و پیشبینی می گردد که با ورود کارت گرافیک های GeForce RTX 20 این سهم حتی فراتر از این مقدار نیز برود. با وجود افزایش سهم NVIDIA از بازار کارت گرافیک ها، اما کاهش فروش جهانی گریبان هر دو کمپانی را گرفته است. جالب است بدانید که فروش جهانی کارت گرافیک (از NVIDIA و AMD) تا 6% کاهش یافته است که علت اصلی آن فروکش کردن تب و تاب ماینینگ است.