اپ تایم: چگونه از مرورگر رسمی Tor در دستگاه‌های اندرویدی استفاده کنیم
1 min read

اپ تایم: چگونه از مرورگر رسمی Tor در دستگاه‌های اندرویدی استفاده کنیم

اینترنت یکی از جنبه های کاربردی دنیای تکنولوژی و البته خطرناک آن است. حفظ امنیت و حریم شخصی همواره یکی از نگرانی های متخصصین و حتی کاربران عادی بوده است. اگر شما هم نگران حفظ حریم خصوصی و محافظت از اطلاعات خود در فضای اینترنت هستید، احتمالاً از برنامه گوگل کروم خوشتان نخواهد آمد و تنها از روی اجبار و انتخاب محدودی که دارید از آن استفاده می کنید. زمانی که در خصوص کامپیوترها و لپ تاپ صحبت می کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب مرورگر وجود دارد، اما در گوشی های هوشمند دست شما خیلی باز نیست. تور (Tor) یک مرورگر محبوب برای کسانی است که دوست دارند بدون ردیابی وب گردی کنند. این برنامه حالا به طور رسمی برای اندروید عرضه شده است.

دلیل شهرت تور اینست که ادعا می کند به کاربران امکان این را میدهد که ناشناس وب گردی کنند. این برنامه ترافیک را از طریق شبکه ای که قابلیت ردیابی فعالیت ها را ندارد به کاربر منتقل می کند. برای استفاده از این برنامه در اندورید، کابران ابتدا باید برنامه Orbot را هست دانلود کنند. این برنامه از طریق متصل شدن به مرورگر تور آن را آماده استفاده می کند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر نسخه آلفا مرورگر Tor ارائه شده است و در آینده احتمال این وجود دارد که نیاز به برنامه جداگانه ای مانند Orbot وجود نداشته باشد. تور اعلام کرده است که در سال 2019 نسخه پایدار این برنامه عرضه خواهد شد و احتمالاً در آن زمان دیگر نیازی به برنامه های جانبی نخواهد داشت.

دانلود برنامه مرورگر Tor از گوگل پلی: لینک

دانلود Orbot از گوگل پلی: لینک