سیاست‌های جدید اپل در قبال نهاد‌های قانونی
1 min read

سیاست‌های جدید اپل در قبال نهاد‌های قانونی

در سال 2016، اپل و FBI به دلیل رد درخواست کمپانی برای تحویل دادن داده‌های خصوصی، به دادگاه رفتند. حالا، این کمپانی در حال تلاش برای یافتن راهی بهتر برای رسیدگی به درخواست‌های نهاد‌های قانونی برای داده‌ها و اطلاعات مربوط به تحقیقات جنایی است. براساس وب‌سایت اپل این کمپانی هم اکنون در حال کار بر روی ساخت یک پورتال آنلاین است که ارسال درخواست برای این نوع داده‌ها را به اپل، توسط نهاد‌های قانونی آسان‌تر می‌کند.

وب‌سایت اپل می‌گوید که تا پایان سال آن‌ها امیدوار هستند تا یک پورتال آنلاین برای افسران تایید شده نهاد‌های قانونی بسازند تا آن‌ها بتوانند درخواست‌های قانونی خود را برای دریافت داده ارسال کنند، درخواست‌هارا ردیابی کنند و در مقابل داده مناسب را از اپل دریافت کنند.

بسیاری از سیاست های اعلام شده اخیر اپل در پاسخ به توصیه های مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی ساخته شده است که نشان می دهد که اپل تغییراتی را در نحوه کار با نهاد‌های قانونی در زمینه تحقیقات و آموزش انجام می دهد.

این برنامه آموزشی جدید که بر روی وب‌سایت کمپانی قرار داده شده، نشان از برنامه‌های شرکت برای تجدید رابطه با نهاد‌های قانونی است که شامل آموزش بهتر در زمینه‌های تکنولوژی و جمع آوری داده می‌باشد. کمپانی در حال کار بر روی ساخت یک برنامه آموزشی آنلاین است که پشتیبانی اپل را در زمینه پزشکی قانونی دیچیتال از نهاد‌های قانونی راحت‌تر می سازد.

کمپانی بر این باور است که برنامه جدید آموزشی کمک شایانی به نهاد‌های قانونی کوچک‌تر نیز خواهد کرد؛ ایده این است که با استفاده از اینترنت آموزش‌ها انجام شود. سر انجام کمپانی اعتقاد دارد که این برنامه باعث همکاری اپل در آموزش نهاد‌های قانونی بزرگتر خواهد شد. همچنین اپل اطمینان می‌دهد که اطلاعات این کمپانی همیشه به روز می‌شوند و کوچکترین تغییری در اطلاعات، سریعا منعکس می‌شود.

در احترام به کاربران، اپل در طی یک نامه به کاخ سفید اعلام کرد به حفظ حریم خصوصی کاربران ادامه خواهد داد. این کمپانی بیان نکرد که چگونه این کار را انجام خواهد داد؛ اما عهد بسته است که به هیچ عنوان حریم خصوصی کاربران را نقص نخواهد کرد و همواره مانع دسترسی هر شخص یا نهادی به اطلاعات شخصی کاربران خواهد شد.