گزارش اختصاصی سخت افزار از اولین همایش فریلنسینگ (خوداشتغالی) در ایران
1 min read

گزارش اختصاصی سخت افزار از اولین همایش فریلنسینگ (خوداشتغالی) در ایران

فریلنسینگ (Freelancing) یا خود اشتغالی یکی از راه های جدید و بسیار مناسب برای کسب درآمد بدون نیاز به پیش زمینه و یا سرمایه خاص می باشد. این شغل از آن جهت حائز اهمیت بوده که علاوه بر موارد ذکر شده هیچگونه محدودیتی برای افراد ندارد، این بدان معنیست که هر فردی با هرگونه مهارت قادر است تا برای خود کسب و کاری ایجاد کرده و از این راه به درامدزایی برسد. فریلنسینگ در ایران هنوز جایگاهخود راه در میان اقشار مختلف و بخصوص جوانان پیدا نکرده است، اما اطلاع رسانی و آموزش در این زمینه میتواند بسیار ثمربخش واقع شود. اولین همایش فریلنسینگ در ایران با نام فریلند امروز با همین منظور در مرکز همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

یکی از دلایل شناخته نشدن هر موضوعی از جمله فریلنسینگ عدم وجود آموزش و اطلاع رسانی کافی درباره آن است. خوشبختانه به لطف جریان آزاد اطلاعات و سرعت انتشار آن در سرتاسر دنیا بسیاری از افراد در ایران نیز توانستند در زمینه فریلنسینگ به موفقیت های خوبی دست پیدا کنند. اما بهترین اتفاقی که در این زمینه رخ داده این است که این افراد تصمیم گرفته اند تا تجریبات و دانش خود در زمینه فریلنسینگ را با دیگر افراد علاقمند به این موضوع به اشتراک بگذارند. استارتاپ پونیشا با هدف کمک به شناخته تر شدن فریلنسینگ و کمک به پیشرفت فریلنسرهای ایرانی اولین همایش فریلنسینگ در ایران را با نام فریلند امروز، پنجشنبه 22 شهریور 1397 در سالن همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار کرد.

در این همایش نیما نورمحمدی، بنیانگزار پونیشا از فریلنسرهای موفق و افراد با تجربه در این زمینه دعوت به عمل آورده بود تا با حضور در این همایش و ایراد سخنرانی در آن دانش و تجربیات خود را با علاقمندان به این مبحث در میان بگذارند. خوشبختانه این مراسم با استقبال خوبی از طرف مخاطبین روبه رو شد و حتی افراد غیر بومی زیادی نیز در این همایش حضور پیدا کرده بودند. سخرانان زیادی در این مراسم حضور داشتند که از جمله آنها میتوان به کاوه یزدی‌فر، مصطفی لامعی، ایمان داوودیان و الهام غفارزاده اشاره کرد. علاوه بر این کارگاه‌هایی با محتوای آشنایی و یادگیری فریلنسینگ نیز در خلال این همایش برگزار شد. از جمله مباحث مطرح شده در اولین همایش فریلنسینگ ایران میتوان به منابع لازم برای شروع فریلنسینگ، بازاریابی و برند شخصی، انجام کار و مذاکره، مدیریت زمان و فریلنسینگ محتوا اشاره کرد. لازم به ذکر است که تعدادی از استارتاپ های فعال و مناسب برای فریلنسرها نیز در حاشیه این همایش با غرفه های مجزا خدمات خود را به اطلاع بازدیدکنندگان میرساندند.