اضافه شدن پشتیبانی از اثر انگشت در نسخه جدید گوگل کروم
1 min read

اضافه شدن پشتیبانی از اثر انگشت در نسخه جدید گوگل کروم

کمی قبل تر، گوگل کروم دهمین سالگرد خود را پشت سر گذاشت و آن را با ارائه امکانات و قابلیت‌های جدید جشن گرفت؛ اما حالا دوباره نوبت به نسخه بتا رسیده است تا ویژگی‌های جدیدی را درخود بگنجاند.

آخرین نسخه بتا گوگل کروم در حال اضافه کردن یک به ویژگی جدید به این مرورگر محبوب می‌باشد؛ پشتیبانی از اثر انگشت برای دستگاه‌های اندروید و مک که به برنامه‌نویسان امکان می‌دهد که از بیومتریک به عنوان یک لایه امنیتی استفاده کنند.

این به روز رسانی به کروم این اجازه را می‌دهد که از سنسور اثر انگشت موجود در دستگاه‌های اندرویدی و سنسور تاچ آی‌‌دی مک‌بوک برای اسکن استفاده کند. هنوز مشخص‌ نیست که این ویژگی در آینده برای سایر اشکال امنیتی بیومتریک مانند اسکنر اثر انگشت ویندوز و یا سنسور تاچ آی‌دی در دستگاه‌های قدیمی‌تر IOS ارائه شود یا خیر.

کروم بتا 70 چند ویژگی جالب دیگر نیز دارد؛ پشتیبانی از وب بلوتوث به ویندوز 10 می‌آید و به کروم اجازه خواهد داد که با دستگاه‌های نزدیگ دیگر از طریق بلوتوث ارتباط برقرار کند (نسخه‌های دیگر کروم در پلتفرم‌های دیگر هم اکنون دارای این ویژگی می‌باشند).

گوگل همچنین یک API تشخیص دهنده شکل تجربی را معرفی می‌کند که به کاربران این امکان را خواهد داد تا چهره‌ها، بارکد‌ها و متن‌‌‌های درون عکس را شناسایی کنند، همچنین کد‌های QR را نیز اسکن نمایند.

کروم حالا در هنگام نمایش چیز‌هایی مانند دیالوگ باکس‌های تایید اعتبار، پرداخت‌ها یا پنجره انتخاب فایل به صورت خودکار از حالت تمام صفحه خارج می‌شود، بنابراین کاربران در هنگام برسی این پیشنهاد‌ها شرایط بهتری برای تصمیم گیری خواهند داشت.