تماشا کنید: تست مقاومت گوشی پوکوفون F1 شیائومی
1 min read

تماشا کنید: تست مقاومت گوشی پوکوفون F1 شیائومی

شیائومی به تازگی از گوشی جدید خود Pocophone F1 رونمایی کرده است. این گوشی با برچسب قیمت یک میان رده، دارای مشخصاتی مشابه با گوشی های پرچمدار است. البته دلایلی نیز وجود دارد که باعث می شود، شیائومی بتواند این گوشی را با این قیمت به فروش برساند. از جمله این دلایل می توان به کیفیت ساخت متفاوت آن در مقایسه با پرچمداران بازار اشاره کرد. اکنون نوبت به آن رسیده تا این غول کش چینی با چالش جدید تست مقاومت که توسط زک نلسون از کانال JerryRigEverything روبه رو شود.

زک در آزمون سنجش مقاومت پوکوفون اف1 مانند همیشه در مرحله اول به سراغ آزمون خراشیدگی میرود. در این قسمت مشخص شد که برخلاف نمایشگر این گوشی که مانند پرچمداران بازار در سطح 6 و 7 دچار خراش میشدند، بدنه پلاستیکی و قاب آن به دلیل جنس پلاستیکی معمولی و مشابه با گوشی های میان رده بازار، نتوانست مقاومت چشمگیری از خود نشان دهد. اما خوشبختانه شیائومی به فکر دوربین نیز بوده و خراشیدگی خاصی روی لنز آن ایجاد نشد. سنسور اثر انگشت هم ضدخش بود و با موفقیت از این تست بیرون آمد. البته فلش دوربین خراش برداشت.

در مرحله بعد زک پوکوفون اف1 مورد آزمون سوختگی قرار گرفت که بعد از تحمل 10 ثانیه پیکسل های نمایشگر 6.2 اینچی سیاه شد، البته پس از مدتی دوباره به حالت طبیعی خود برگشت. خوشبختانه شبه پرچمدار جدید شیائومی در آزمون خمیدگی هیچ گونه آسیبی ندید و توانست با موفقیت از آن خارج شود.

به طور کلی همانطور که در ویدئو مشاهده خواهید کرد، پوکوفون مقاومت خوبی از خود نشان داد و مورد تحسین زک نلسون قرار گرفت. عملکرد این گوشی به جز در آزمون خراش که به دلیل بدنه پلاستیکی قابل پیش بینی بود، در باقی مراحل قابل قبول بود و در مجموع به عنوان یک گوشی 300 دلاری نمره قبولی دریافت کرد.