کنسول بازی SMACH Z با پردازنده های AMD به تولید رسید!
1 min read

کنسول بازی SMACH Z با پردازنده های AMD به تولید رسید!

آیا کنسول بازی SMACH Z را به یاد دارید؟ محصولی که برای نخستین بار در اسفند ماه سال گذشته به آن پرداختیم؛ این کنسول بازی نتیجه یک استارتاپ موفق در Kickstarter بود که با پیدا کردن سرمایه گذار موفق به تولید انبوه می گردد. بر خلاف استارتاپ های شکست خورده ایران البته!

این محصول با نام SMACH Z در چند کانفیگ تولید خواهد شد و البته طراحان آن به خوبی با توان کنسول های دستی آشنایی داشته و توان APU-SOC های AMD را نیز مزه مزه کرده اند! این محصول در ابتدا با نمایشگر 5 اینچی HD معرفی شد که بعدها با یک نمایشگر 6 اینچی FHD تعویض شد. پس از گذر از تراشه های AMD Merlin Falcon، طراحان این کنسول دستی از خیر Radeon R7 هم گذشته و در نهایت تراشه SOC مدل AMD Ryzen V1605B را درون آن تزریق کرده اند.

این تراشه دارای پردازنده گرافیکی Radeon Vega 8 است. AMD این کنسول دستی را به نمایشگاه Tokyo Game Show برده و به عنوان یک کنسول دیگر که از سخت افزارهای این شرکت بهره می برد، رونمایی خواهد کرد. SMACH Z در 3 پیکربندی تولید می گردد که شامل Z، Z Pro و Z Ultra می گردد. حداکثر 16 گیگابایت حاظه رم DDR4، پشتیبانی از 256 گیگابایت حافظه SSD و شروع قیمت پایه 699 دلار که نهایتا به 1199 دلار می رسد نیز از جمله دیگر ویژگی های این کنسول دستی است. این محصول با اتصال به شبکه Steam می تواند حتی رقیبی سرسرخت برای کنسول بازی Nintendo Switch باشد که یک کنسول چند حالته است.