معرفی نوکیا 9 پرچمدار تا سال 2019 تاخیر خورد
1 min read

معرفی نوکیا 9 پرچمدار تا سال 2019 تاخیر خورد

شرکت HMD سال جاری چندین اسمارتفون جدید نوکیا را معرفی کرده که همگی از نمایشگر ناچ برخوردار بودند و برخی مدل های معمولی نیز شاهد بودیم. اما این شرکت به عنوان پارتنر نوکیا می خواهد محصولات قابل توجه دیگری را نیز تا سال آینده رونمایی کند.

در حالی که شایعه شد نوکیا 9 پرچمدار سال جاری با 5 دوربین معرفی می شود، گزارش جدید می گوید این کمپانی برنامه ای برای عرضه گوشی هوشمند پرچمدار جدید خود ندارد. HMD Global از سال 2017 تصمیم گرفت تولید گوشی های هوشمند نوکیا را برعهده گیرد از این رو باید شاهد محصولات جدید نوکیا توسط HMD باشیم.

نوکیا 9 محصولی با پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 845 است و نمایشگر ناچ با کیفیت QHD نیز برای آن در نظر گرفته شد. تاکنون شایعات بسیاری پیرامون نوکیا 9 منتشر شد و هیچ یک به تایید یا تکذیب فنلاندی ها نرسید.

یک منبع جدید ادعا می کند اگرچه اچ ام دی Nokia 8 Sirocco را در MWC 2018 معرفی کرد در این بین کمپانی طی MWC 2019 نیز نوکیا 9 را رونمایی خواهد کرد. نوکیا 8 سیروکو برنامه ریزی شده بود سال 2017 معرفی شد اما سپتامبر سال 2017 یکی از مدیران ارشد اچ ام دی به نام Juho Sarvikas بیان داشت محصول آماده نشده و تا سال 2018 معرفی نخواهد شد.

در این بین Sarvikas به دلیل آماده نبودن نوکیا 9 معرفی را تا MWC 2019 با تاخیر مواجه کرده است. البته مشکلاتی در تولید و توسعه این گوشی هوشمند وجود داشت که مسئله ساز شد. حال باید تا فوریه 2019 منتظر ماند تا فنلاندی ها پرچمدار جدید خود را معرفی کرده و به شایعات همیشگی پایان دهند.

انتظار می رود نوکیا 9 پرچمدار با 5 دوربین عقب همراه باشد و مشخصات رده بالا دیگری هم خواهد داشت. بنابراین باید چند ماهی تا معرفی این پرچمدار نسل جدید منتظر ماند و نباید انتظار رونمایی در سال جاری را داشت.