فیسبوک در حال تدارک برای ساخت تراشه واقعیت مجازی اختصاصی خود
1 min read

فیسبوک در حال تدارک برای ساخت تراشه واقعیت مجازی اختصاصی خود

فیسبوک در حال استخدام مهندسان و طراحان برای کمک به تیم سیلیکون خود در راستای ساخت تراشه‌های مخصوص دستگاه‌‌ها و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی می‌باشد.

البته با توجه به صحبت‌های مطرح شده در این زمینه، این کمپانی در نظر دارد تا در آینده نزدیک یک عینک واقعیت مجازی را ارائه کند؛ این خبر زیاد نمی‌تواند باعث تعجب باشد اما نشان می‌دهد که فیسبوک برای قدم گذاشتن در فاز بعدی این تکنولوژی بسیار جدی است.

بنا به گزارش The Information، این غول صفحه‌های اجتماعی در طول روز‌های اخیر به دنبال پر کردن چندین موقعیت شغلی در کمپانی خود بوده است. توضیحات موجود در آگهی تبلیغاتی به ما کمک می‌کند تا بهتر متوجه شویم که تیم قصد دارد پروژه را به چه مسیری هدایت کند:

"تیم سیلیکون فیسبوک با موفقیت در زمینه‌های بینایی کامپیوتری، یادگیری ماشینی، واقعیت ترکیبی، گرافیک، نمایش دادن، سنسورها و راه‌های جدید برای نمایش بدن انسان، در حال حرکت روبه‌جلو و پیشرفت است. تراشه‌های ما این امکان را به دستگاه‌های واقعیت مجازی می‌دهند که دنیای واقعی و مجازی ما را ترکیب و در طول روز با یک‌دیگر مطابقت پیدا کنند. ما بر این باور هستیم که تنها راه رسیدن به اهدافمان این است که به همه قسمت‌ها، از ترانزیستور گرفته تا معماری، سیستم عامل و الگوریتم توجه داشته باشیم."

موقعیت‌های شغلی اخیر کاملاً روشن ساخته‌اند که فیسبوک فقط خواستار این نیست که نرم‌افزار آن بر روی یک پلتفرم دیگر اجرا شود؛ کمپانی قصد دارد تا سراسر پروسه را در اختیار داشته باشد، از سخت‌افزار پایه گرفته تا سیلیکون به‌کار رفته در قلب دستگاه. بدون شک اولین قدم در ساخته یک عینک واقعیت مجازی کارآمد از لایه تراشه آغاز می‌شود؛ چیزی که ما با توجه به اطلاعات اخیر به‌ وضوح می‌بینیم.

اعضای تیم فیسبوک، در دنیای واقعیت مجازی تازه کار نیستند؛ آن‌ها اخیراً یک مجموعه بازی واقعیت مجازی برای پلتفرم پیام‌رسان خود منتشر کردند و علاوه بر‌ این، برای دسترسی بهتر به بازار از یک شرکت ثانویه برای کارهای تبلیغاتی واقعیت مجازی استفاده کردند.

استفاده از پیام‌رسان فیسبوک به عنوان پایگاه ساخت، فرصت بسیار خوبی برای فیسبوک فراهم می‌آورد تا پیش از ساختن عینک واقعیت‌های مجازی به ساخت اپلیکیشن‌های آن بپردازد. و همان‌طور که از سال 2013 و ارائه عینک گوگل به یاد دارید، ارائه عینک بدون داشتن یک پلتفرم واقعیت مجازی با ساختار نرم‌افزاری قوی می‌تواند مانع از موفقیت شود. اگرچه مسنجر در صورتی می‌تواند کمک بزرگی به کمپانی باشد که کمپانی به زودی قصد ساخت عینک واقعیت مجازی را داشته باشد.

به هر‌حال ساخت یک عینک واقعیت مجازی کاملا بستگی به جو کمپانی دارد. اما تصور این سخت است که استخدام متخصصین در این زمینه توسط فیسبوک برای اهداف دیگری باشد.