وان پلاس انتشار نسخه سفارشی اندروید 9 پای را آغاز کرد
1 min read

وان پلاس انتشار نسخه سفارشی اندروید 9 پای را آغاز کرد

کمی بیشتر از یک ماه از زمان انتشار نسخه رسمی اندروید پای توسط گوگل میگذرد و حالا شرکت چینی وان پلاس، انتشار نسخه اختصاصی خود از این سیستم عامل را برای وان پلاس 6، یکی از پرچمداران جدید خود آغاز کرده است. این بروزرسانی در قالب نسخه ای به نام OxygenOS 9.0 در حال انتشار است و از ویژگی های مختلفی که اندروید 9.0 ذاتا با خود به همراه دارد، برخوردار است. از جمله این ویژگی ها میتوان به رابط کاربری بهبود یافته، ژست های ناوبری و سازگاری بهتر با باتری دستگاه اشاره کرد.

سرعت وان پلاس در آماده سازی جدیدترین نسخه اندروید، از آنجایی که اکثر سازندگان با تاخیری چند ماهه این کار را انجام میدهند، تحسین برانگیز بوده است. در حال حاضر کمتر از 15 درصد از تمام گوشی های اندرویدی به اندروید اوریو، یعنی یک نسخه ماقبل اندروید پای مجهزند و اندروید نوگا سال 2016، فعلا بیشترین سهم را در بین نسخه های مختلف این سیستم عامل در اختیار دارد. جدیدترین اقدام گوگل برای ایجاد یکپارچگی بین نسخه های مختلف سیستم عامل موبایل خود، Project Treble است که شاید علتی برای عملکرد سریع وان پلاس در انتشار اندروید پای بوده است.

همچنین وان پلاس قصد دارد این بروزرسانی را برای دیگر گوشی های خود نیز عرضه کند و تدریجا اندروید پای را برای پرچمداران سال 2017 خود یعنی وان پلاس 5 و 5T و پرچمداران 2016 خود یعنی وان پلاس 3 و 3T نیز منتشر کند. این بدین معناست که پرچمداران 2016 وان پلاس، قدیمی ترین گوشی های این شرکت هستند که بروزرسانی اندروید پای را دریافت خواهند کرد.