چیپست Z390 از پردازنده های نسل 8 پشتیبانی می کند
1 min read

چیپست Z390 از پردازنده های نسل 8 پشتیبانی می کند

بسیاری از کاربران در سراسر جهان در انتظار عرضه مادربردهای سری Intel Z390 هستند تا با استفاده از پردازنده های Core i9، یک کامپیوتر قدرتمند را برای کاربردهای تخصصی اسمبل نمایند. این پلتفرم و CPUهای نسل نهم، فراتر از یک سیستم که صرفا برای بازی اسمبل می شود، به منظور کاربردهای مهندسی، رندرینگ، تولید محتوا، ساخت انیمیشن و … کاربرد خواهند داشت. برای نخستین بار در پلتفرم خانگی اینتل شاهد استفاده از 8 هسته و فرکانس های بالا هستیم.

کمپانی اینتل و سازندگان مادربرد، تائید کرده اند که چیپست های سری 300 امکان پشتیبانی از CPUهای WhiskyLake را خواهند داشت؛ با این وجود تا به امروز مطمئن نبودیم که آیا مادربردهای Z390 نیز از نسل هشتم (CoffeeLake) پشتیبانی خواهند کرد یا خیر؟ در روزهای اخیر نیز تصاویر بسیاری از مادربردهای شرکت های معتبر به بیرون درز کرده و در میان آنها نیز برخی اطلاعات حیاتی و مهم…

از جمله اطلاعاتی که "وب سایت سخت افزار" به طور حتم از آن با خبر شده است، پشتیبانی چیپست Z390 از پردازنده های نسل پیشین، کافی لیک، است. در نتیجه کاربرانی که دارای پردازنده های نسل 8 بوده و یا قصد خرید این پردازنده ها را دارند، می توانند از پلتفرم قدرتمند Z390 بهره مند شوند. چیپست Z390 با این ویژگی در مادربردها معرفی می گردد.