سامسونگ کیت Evolution Kit را باز هم عرضه می کند
1 min read

سامسونگ کیت Evolution Kit را باز هم عرضه می کند

شرکت کره ای سامسونگ در سال 2012، برای نخستین بار کیت ارتقاء (Evolution Kit) را برای تلویزیون های خود معرفی کرد. این کیت که یک قطعه جداگانه بود، در پشت برخی از تلویزیون های این شرکت نصب شده و با تقویت CPU، برنامه نرم افزاری و برخی ویژگی های خاص، امکان ارتقاء تلویزیون ها را برای کاربران فراهم می کرد. قرار بر این بود که سامسونگ دست کم تا سال 2016 به تولید Evolution Kit ادامه داده و از آن پشتیبانی نماید.

با این وجود سامسونگ در سال 2015 به تولید و عرضه این کیت پایان داد. با وجود آنکه کیت مورد نظر حتی در ایران نیز با مشتریان فراوانی مواجه بود، اما بنا بر دلایلی که ما نمی دانیم، سامسونگ تولید آن را متوقف کرد. از سال 2016 به بعد، چندین شکایت از سوی کاربران بر علیه این طرح به ثبت رسید؛ به عنوان مثال در نروژ، 60 شکایت از سامسونگ موجود است چرا که در حین خرید، کاربران اطمینان داشتند که سامسونگ تا جند سال آینده تولید و پشتیبانی از آن را متوقف نمی کند.

در پی این شکایات، بزرگترین سازنده تلویزیون در جهان تصمیم گرفته است تا یک نسخه جدید از Evolution Kit را در سال 2018 عرضه نماید. این کیت با شناسه فنی SEK-4500، در ابتدا برای کشورهای نروژ، اسپانیا، دانمارک و فنلاند عرضه می گردد. تلویزیون های FHD تولید شده از سال 2012 تا 2014 و تلویزیون های UHD تولید شده از 2013 تا 2015، امکان استفاده از SEK-4500 را خواهند داشت. این کیت با قیمت 299 دلار به فروش خواهد رسید.