شرکت سونی و پایان تولید کنسول دستی پی اس ویتا در سال 2019
1 min read

 شرکت سونی و پایان تولید کنسول دستی پی اس ویتا در سال 2019

شرکت سونی را می توان یکی از برندهای مطرح صاحب برند کنسول های گیمینگ پلی استیشن دانست. این کمپانی هر چند سال مدل جدیدی از کنسول خانگی خود را معرفی می کند و در این میان نسخه های دستی نیز عرضه داشت.

مدل دستی کنسول پلی استیشن به عنوان پی اس ویتا شناخته شده و تاکنون فروش خوبی در کشور ژاپن و برخی مناطق مشخص داشته است. در می سال 2018 سونی تولید بازی های فیزیکی برای پی اس ویتا را متوقف کرد و حال نوبت به توقف تولید کنسول رسیده است.

به گفته شرکت ژاپنی در اوایل سال 2019 کنسول دستی PS VITA تولید آن به پایان خواهد رسید و دیگر برنامه ای برای ادامه تولید آن وجود ندارد. کنسول دستی موردبحث ابتدا سال 2011 بود که وارد بازار ژاپن شد و در فوریه 2012 نیز در سایر بازارهای جهانی به فروش رسید.

این کنسول هم اکنون در فروشگاه های مختلف برای خرید دردسترس است و طرفداران می توانند به شکل آنلاین یا حضوری آن را خریداری کنند. از آنجایی که این روزها تبلت ها و تلفن های هوشمند پیشرفته تر از چندین سال قبل شدند، سونی نیز تولید پلی استیشن ویتا را متوقف می سازد زیرا آن را سودمند نمی داند.

سونی اعلام کرده دیگر علاقه ای به ادامه تولید این کنسول نداشته و بیشتر می خواهد روی همان کنسول های خانگی اصلی تمرکز نماید. در حال حاضر فروش کنسول های پلی استیشن از 500 میلیون دستگاه گذشته و هرسال فروش آن نیز افزایش می یابد.

در اخباری مرتبط کمپانی سونی قصد داشته اواخر دهه نسل جدید کنسول پلی استیشن را به نام PS5 معرفی کند. کنسول بازی که انتظار می رود بتواند همانند کنسول میان نسلی PS4 Pro بازیها را باکیفیت بالایی اجرا کند.