کالبدشکافی لپ تاپ گیمینگ ASUS ROG GL504
1 min read

کالبدشکافی لپ تاپ گیمینگ ASUS ROG GL504

لپ تاپ ASUS ROG GL504 در گونه های SCAR II / Hero II، به تازگی با سخت افزارهای جدید شارژ شده است. SCAR II / Hero II ها نوت بوک های مخصوص بازی ایسوس هستند که با طراحی متفاوت، در پیکربندی های گوناگون عرضه می شوند. اگر علاقمند به مشاهده قطعات و سخت افزارهای این لپ تاپ در تیغ کالبدشکافی هستید، با "سخت افزار" همراه باشید.

در ابتدا شاهد پیچ های متعدد کابینت زیرین هستیم. نشان ROG حس در اختیار گرفتن محصولی توانمند را حتی در هنگام دید از زیر، به کاربر منتقل می کند. همچنین ورودی های هوا نیز با مهارت خاصی مخفی شده اند. 12 پیچ در این بخش وجود دارد.

سپس مادربرد و تمام قطعات را به صورت یکجا مشاهده خواهیم کرد. این ارتباط، مستقیم ترین راه رسیدن به سخت افزارها در یک لپ تاپ است که بدون پیچیدگی های مرسوم انجام می شود.

این نوت بوک دارای 2 اسلات رم DDR4 است که از حافظه هایی با فرکانس 2666 مگاهرتز پشتیبانی می کند. 32 گیگابایت حافظه رم، در هر 2 اسلات قابل استفاده هستند.

یک باتری داخلی با توان 66 وات در ساعت برای این محصول در نظر گرفته شده است. این باتری داخلی به سادگی از جای خود بیرون نیامده و نیازمند صبر و حوصله فراوان است! توان این باتری به نسبت مدل های پیشین تفاوتی نکرده است.

در بخش حافظه ذخیره سازی، شاهد استفاده از یک ماژول SSD M.2هستیم؛ این سالید درایو مدل Toshiba THNSN5256GPU7 و از انواع PCIe NVMe SSD است که دارای سرعت بالایی است.

دومین بخش ذخیره سازی در لپ تاپ های ASUS ROG GL504 شامل یک درایو 2.5 اینچی است که درون آن با یک هارد دیسک پر شده است. این هارد دیسک دارای ظرفیت های 1 یا 2 ترابایت است. همچنین این احتمال وجود دارد که در برخی از پیکربندی ها خبری از درایو HDD نباشد.

در بخش تهویه، خبری از فناوری های خاص و منحصر به فرد و یا فن های حرفه ای دیده نمی شود؛ 2 عدد فن در ASUS ROG GL504 وجود دارد که هر یک به CPU یا GPUمتصل هستند.