اندروید اتو گوگل به زودی در خودرو‌های تویوتا
1 min read

اندروید اتو گوگل به زودی در خودرو‌های تویوتا

تویوتا در حال انجام یک توافق با گوگل است تا نرم افزار سرگرمی اندروید اتو را به خودروهای خود بیاورد. این درحالی است که این کمپانی سال‌ها به دوری کردن از این نوع نرم افزارها در خودروهای خود شناخته می‌شود.

این طور که به نظر می‌رسد، اخیراً تویوتا سؤال‌هایی درباره اینکه گوگل چه مقدار و چه نوع اطلاعاتی را جمع آوری می‌کند تا اندروید اتو در خودروهای آن‌ها کار کند را مطرح کرده بود. این می‌تواند دلیلی باشد که نشان می‌دهد این کمپانی قصد استفاده از سیستم نرم‌افزاری گوگل را در خودروهای خود دارد. در حالی‌ که خودروساز ژاپنی ادعا کرده بود که از این نوع نرم افزارها را در خودرو خود به کار نبرده بود؛ خب می‌توانیم بگوییم این کار را کرده است. در واقع اپل کار پلی، ژانویه سال جاری به خودروهای تویوتا اضافه خواهد شد.

بر اساس گزارشی از Bloomberg، به نظر می‌رسد مشتریانی که از عدم استفاده تویوتا از این نرم‌افزارها در خودروهایش ناراحت بوده‌اند، دیگر لازم نیست به ناراحتی خود ادامه دهند.

یکی از سخنگویان تویوتا به صورت عمومی اعلام کرده است که کمپانی متوجه این واقعیت شده است که یک تقاضا برای اندروید اتو وجود دارد و این تصمیم برای همکاری، یک سرمایه‌گذاری پربار خواهد بود.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره اینکه کدام خودرو اولین خودرو ارائه‌ شده به همراه اندروید اتو خواهد بود در دسترس نیست؛ اما حدس و گمان‌هایی وجود دارد که گوگل به زودی در این باره یک اطلاعیه رسمی منتشر خواهد کرد.

این حرکت به گوگل کمک خواهد کرد تا جایگاه اندروید اتو خود را بالا ببرد اما نسبت به همکاری‌هایی که کمپانی هم اکنون در حال انجام آن‌ها است بزرگ‌تر نخواهد بود. رنو، نیسان و میتسوویشی هم در حال حاضر از اندروید اتو در خودروهای خود استفاده می‌کنند.