بنیانگذاران اینستاگرام از این شبکه اجتماعی استعفا دادند
1 min read

بنیانگذاران اینستاگرام از این شبکه اجتماعی استعفا دادند

کوین سیستروم و مایک کرایگر سازندگان شبکه اجتماعی اشتراک عکس اینستاگرام، امروز از فیسبوک استعفا دادند. این خبر امروز توسط نیویورک تایمز منتشر شد و سپس سیستروم آن را در وبلاگ خود اعلام کرد. بلومبرگ اعلام کرده که سیستروم و کرایگر موافق سیاست های اجرا شده توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، کمپانی مادر اینستاگرام نبوده اند و این دلیل استعفای آنها بوده است. سیستروم در پست خود نوشته است:

ما برنامه داریم کمی استراحت کنیم تا دوباره کنجکاوی و خلاقیت را در درونمان کشف کنیم. ساختن چیزهای جدید نیازمند اینست که ما دوباره به عقب برگردیم و ببینم چه چیزی الهام بخش ما بوده، سپس آن را با نیاز دنیا هماهنگ کنیم. این برنامه ایست که ما پیش رو داریم. مایک و من از تمام همکاران اینستاگرام در 8 سال گذشته و فیسبوک در 6 سال اخیر سپاسگذاریم. ما کار خود را با 13 نفر آغاز کردیم و حالا هزاران دفتر در سراسر جهان داریم و محصول ما باعث ارتباط بیش از 1 میلیارد آدم شده است.

اینستاگرام یکی از موفق ترین خریدهای فیسبوک بوده است که در حال حاضر بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. رشد این شبکه از سال 2012 بدون شک محصول چشم انداز سیستروم و کرایگر، منابع استراتژیک فیسبوک و تمایل شدید برای رقابت با اسنپ چت بوده است. مایک زاکربرگ در بیانیه ای گفته است:

کوین و مایک رهبران یک محصول خلاقانه اند و اینستاگرام نشان دهنده ترکیب استعدادهای خلاقانه آنهاست. من از همکاری با آنها در 6 سال اخیر چیزهای زیادی یاد گرفته او واقعا لذت بردم. برای آنها بهترین ها را آرزو می کنم و منتظر دیدن محصول آینده آنها خواهم بود.

فیسبوک که حالا به دلیل دخالت در انتخابات آمریکا، پخش اخبار جعلی و نقص حریم خصوصی کاربران تحت فشار زیادی قرار دارد، با این اتفاق اوضاع را برای خود بدتر هم خواهد دید. اینستاگرام شبکه محبوب جوانان و نوجوانانی بود که از نقض حریم خود در فیسبوک ناامید شده بودند و حتی هرگز مجذوب آن نبوده اند. اما جالب است که کرایگر و سیتسورم، برخلاف جان کوم (یکی از بنیانگذارن واتس اپ که اوایل سال با جنجال های فراوان و تخریب فیسبوک از آنها جدا شد) با خراب کردن چهره فیسبوک در این ماجرا، اینستاگرام را ترک نکردند. البته برایان اکتون دیگر بنیانگذار واتس اپ هم با ترک این کمپانی در سال 2017 انتقادات فراوانی به فیسبوک و زاکربرگ وارد کرده بود.

سیستروم در متن خود نوشته است: "برای آینده اینستاگرام و فیسبوک در سال ها آینده همچنان هیجان زده ایم، زیرا حالا ما از دو مدیر به دو کاربر در این شبکه یک میلیاردی تبدیل شده ایم.