آماری سرسام آور از اعتیاد مردم دنیا به تلفن همراه

یک نظرسنجی که اخیراً توسط Reviews.org انجام شده است نشان می‌دهد که 67 درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند حتی در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی نیز از تلفن خود استفاده می‌کنند این درحالی است که به نظر می‌رسد دیگر کاربران از بیان این مطلب خجالت می‌کشند.

از بین 200 نفری که در این نظرسنجی حضور داشته‌اند حداقل یک نفر 55 ساله اعلام کرده است که از تلفن خود در شرایط غیرعادی استفاده می‌کند. همچنین آمارها نشان می‌دهند 44.5 درصد افراد به طور معمول به جستجوی محتوای غیراخلاقی در اینترنت می‌پردازند، 58 درصد از مردان و 34 درصد از زنان.

علاوه بر سایر رفتارهای عجیبی که ممکن است کشف شود، چیزی که این نظرسنجی جدید قصد بیان آن را دارد این است که اعتیاد به تلفن‌های هوشمند هم در جمعیت جوان و هم در جمعیت مسن نیز وجود دارد. درواقع اعتیاد کاربران به تکنولوژی چیز جدیدی نیست و قبلاً در سال 2014 تحت عنوان یک اخلال استرس به نام نوموفوبیا دسته‌بندی شده است.

درحالی که تصور می‌شد که تفاوت سنی بر روی کم‌تر یا زیاد بودن این مسئله تأثیر گذار است اما این مطالعه جدید نشان می‌دهد که شکاف اعتیاد، بین جنسیت‌های مختلف و همچنین سنین مختلف آن‌چنان عمیق نمی‌باشد.

به طور مثال اکثریت افراد بین 18 تا 24 سال در این مسئله که به طریقی به تلفن خود معتاد شده‌اند با افراد بالای 54 سال هم‌عقیده هستند. آن‌ها می‌گویند که حداقل 160 دفعه در روز تلفن خود را چک کرده و حتی اگر هم این کار را انجام ندهند در ذهن خود به آن فکر می‌کنند واعتیاد سر جای خودش وجود دارد. اینکار کاربران به طرز شگفت‌انگیزی هم با یکدیگر هم‌نظر هستند که دانش آموزان راهنمایی به‌اندازه‌ای بزرگ شده‌اند که تلفن هوشمند خود را داشته باشند.

نتایج این نظرسنجی البته جهانی نمی‌باشد و به کاربران داخل آمریکا محدود می‌شود. اما علارغم این، این نظرسنجی نتایج مطلعات پیش از آن را نیز که به اعتیاد به تلفن‌های هوشمند اشاره می‌کردند تقویت کند. مطالعاتی مانند این هم‌اکنون توسط کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی انجام می‌شود که سعی بر این دارند در عوض این‌که کاربران خود را به استفاده اضافی از تلفن تشویق کنند به آن‌ها کمک کنند تا خود را در استفاده از تلفن‌های هوشمند محدود سازند. هم‌اکنون گوگل نیز در این مسئله پیشتاز می‌باشد و ویژگی‌های بسیاری در کمک به اعتیاد به تلفن‌های هوشمند به اندروید 9 پای اضافه کرده است. به هر حال این درست است که تلفن‌های هوشمند مزیت‌های بسیاری را شامل می‌شود اما استفاده بیش‌ازاندازه از هرچیزی می‌تواند خطرناک باشد.