اولین گوشی دنیا با رم 10 گیگابایتی، از راه نرسیده کنسل شد
1 min read

اولین گوشی دنیا با رم 10 گیگابایتی، از راه نرسیده کنسل شد

چند روز پیش مطلبی در مورد قرار گرفتن دستگاهی از سوی اوپو در لیست رگلاتوری چینی TENAA که از 10 گیگابایت رم برخوردار بوده، خواندیم. در حال حاضر بیشترین مقدار رم در گوشی های هوشمند، 8 گیگابایت است که آنها را از نظر سرعت و قدرت قابل رقابت با کامپیوترهای کوچک مانند برخی از لپ تاپ ها میکند. Find X، نسخه ای جدید از پرچمدار شرکت اوپو با 10 گیگابایت رویت شد تا احتمالا بتواند لقب اولین گوشی هوشمند دنیا با برخورداری از 10 گیگابایت رم را از آن خود کند.

اما حالا تنها پس از گذشت سه روز از خبر قبلی، گزارشی منتشر شده که خبر از احتمال عدم عرضه این دستگاه به بازار میدهد. این خبر توسط Ice Universe، فاش کننده معتبر منتشر شده که مدعی شده است نسخه جدید پرچمدار اوپو که دارای 10 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است، راهی به بازار پیدا نخواهد کرد. در حال حاضر مشخص نیست اوپو که قصد عرضه این مدل به بازار را نداشته، چرا اقدام به ثبت و تائید گواهی آن در چین کرده است. اما به نظر میرسد سازنده چینی پیش از عرضه این مدل متوجه شده است که احتمالا تقاضا برای خرید این مدل چشمگیر نخواهد بود به همین دلیل تصمیم گرفته که قبل از معرفی، آن را کنسل کند. به عقیده بسیاری از کاربران، 8 گیگابایت رم هم برای گوشی هوشمند افراطی است و لزومی ندارد که یک گوشی مجهز به این مقدار چشمگیر از رم باشد. بنابراین وجود 10 گیگابایت رم، دست کم در حال حاضر هیچ نکته مثبتی نخواهد داشت و صرفا جنبه بازی با اعداد را برای شرکت ها خواهد داشت.

با اینکه به نظر میرسد اوپو از عرضه پرچمدار خود با 10 گیگابایت رم منصرف شده، اما چیزی که از آن مطمئنیم این است که این کار چه توسط اوپو و چه توسط شرکتی دیگر، در آینده نه چندان دور گوشی هایی با 10 گیگابایت رم و حتی بیشتر از راه خواهند رسید. اما چیزی که از آن مطمئنیم این است که همواره مقدار قدرت سخت افزاری، فراتر از نیاز نرم افزارهای روز است بنابراین مقدار زیادی از پتانسیل دستگاه بلا استفاده میماند. مگر اینکه با باز شدن پای تکنولوژی های جدید به گوشی های هوشمند، این مشکل رفع شود.