هرآنچه درباره گوشی هوشمند منعطف سامسونگ می‌دانیم
1 min read

هرآنچه درباره گوشی هوشمند منعطف سامسونگ می‌دانیم

سال‌ها است که درباره ساخت یک گوشی منعطف توسط سامسونگ خبرهایی شنیده می‌شود. بااینکه کمپانی کره‌ای هیچ‌گاه به جزئیات و ویژگی‌های این تلفن هوشمند اشاره نکرده است، اما همیشه اطلاعات درز کرده و شایعاتی درباره آن، توجه علاقه‌مندان به تکنولوژی را نسبت به این گوشی جلب می‌کند.

در ادامه به این اخبار فاش شده غیررسمی خواهیم پرداخت و هر آنچه تابه‌حال درباره این گوشی بیان‌شده است را بازگو خواهیم کرد.

بر اساس آخرین اطلاعات فاش شده از بیلد اندروید 9 برای سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، اولین گوشی منعطف سامسونگ اسم رمز Winner را به خود اختصاص داده است. بر اساس همین منبع، حداقل یک نوع از گوشی شامل چیپ‌های اختصاصی کمپانی خواهد شد، به‌احتمال زیاد Exynos 9810 که مورد استفاده پرچمداران 2018 آن قرار گرفت و یا Exynos 9820 که به نظر می‌رسد در داخل مدل‌های سال آینده گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 به کار برده شود. این گوشی همچنین باید در هنگام ارائه توسط یک نوع اختصاصی از اندروید 9 اجرا شود، چیزی شبیه به رابط کاربری Experience 10 سامسونگ. این اطلاعات فاش شده همچنین به Snapdragon 8150 نیز اشاره می‌کنند که بر اساس شایعات نام جانشین Snapdragon 845 کوآلکوم می‌باشد.

با توجه به اینکه از این تابستان شایع شده است که کوآلکوم سری چیپ‌های برتر خود را تغییر می‌دهد، به نظر می‌رسد که اولین گوشی منعطف سامسونگ به عنوان یک گوشی مناسب و یک جایگزین پرچم‌دار به علاقه‌مندان به تکنولوژی معرفی شود؛ به بیان دیگر این تلفن هوشمند از سخت افزار بسیار قدرتمندی تشکیل خواهد شد. همچنین با درنظر گرفتن نمونه کارهای ثبت اختراع کوالکوم و سابقه سامسونگ در ساخت محصولات، اگر گلکسی F یا هر اسم دیگری که در نهایت به این تلفن خم شدنی نسبت داده شود، در آمریکا ارائه شود، به احتمال زیاد از از سیلیکون‌های سری Snapdragon استفاده خواهد کرد. شایعاتی وجود دارند که می‌گویند این گجت امسال در کنفرانس توسعه دهنگان سامسونگ که از 7 نوامبر در سانفرانسیسکو آغاز می‌شود معرفی خواهد شد ولی تا قبل از سال 2019 برای خرید در دسترس نخواهد بود. همچنین بسیاری از نزدیکان به این پروژه به برچست قیمت 1500 دلاری دستگاه اشاره داشته‌اند.

سامسونگ به طور مکرر می‌گوید که پروژه تولید گوشی خم شدنی یک پروژه بلند مدت است و به عنوان سومین گروه پرچم‌دار کمپانی، در کنار سری‌های اس و نوت تبلیغ خواهد شد. البته بااینکه هنوز اطلاعاتی مبنی بر این وجود ندارد که گلکسی F چه موقع به‌صورت عمومی ارائه خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که دسته اول تولیدات سامسونگ از 150,000 تعداد دستگاه تجاوز نکند.