اسنپدارگون 8150 گواهی بلوتوث را به عنوان تراشه پرچمدار بعدی کوالکام دریافت کرد
1 min read

اسنپدارگون 8150 گواهی بلوتوث را به عنوان تراشه پرچمدار بعدی کوالکام دریافت کرد

در سال 2018، هیچ تراشه ای به اندازه اسنپدراگون 845 در دل گوشی های پرچمدار جای نگرفت اما با نزدیک شدن به پایان سال میلادی جاری، عمر این تراشه قدرتمند و محبوب نیز رو به پایان است پس طبیعی است که کوالکام در حال آماده سازی یک تراشه جایگزین برای آن باشد. بعد از شش سال برندسازی پردازنده های سری 800، احتمالا کوالکام سال آینده نام جدیدی را برای پرچمدار خود انتخاب کند و عدد جدیدی را در پایان مدل آن قرار دهد.

تراشه پرچمدار نسل بعد کوالکام پیش از این انتظار میرفت که اسنپدراگون 855 نامیده شود اما حالا با عنوانی کاملا متفاوت توسط Bluetooth SIG به تائید رسیده است. شماره مدل چیپست بعدی کوالکام، طبق اطلاعاتی که Bluetooth SIG منتشر کرده، SM8150 است که این نام کاملا با اطلاعاتی که اخیرا از این تراشه منتشر شده همخوانی دارد و تائید کننده این است که پرچمدار نسل بعد کوالکام، اسنپدراگون 8150 نام خواهد داشت. جدا از نام این تراشه، گواهی بلوتوث تائید میکند که این تراشه از باندهای مختلف وای فای و بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی میکند.

https://paydayloans2uj.com/wp-content/uploads/2018/10/Snapdragon-8150-Bluetooth-SIG-1.jpg

در لیستی که اخیرا در بنچمارک گیک بنچ قرار گرفته، شاهد آن هستیم که عملکرد اسنپدارگون 8150 به طور محسوسی بهتر از اسنپدراگون 845، پرچمدار فعلی کوالکام است. در واقع پرچمدار نسل بعد موفق شده تقریبا 1300 امتیاز بیشتر در بخش پردازش تک هسته ای و 2000 امتیاز بیشتر در قسمت پردازش چند هسته ای نسبت به اسنپدراگون 845 به دست آورد. با چنین عملکردی، اسنپدراگون 8150 با اختلاف کمی بالاتر از Kirin 980 هواوی، اولین تراشه 7 نانومتری جهان قرار میگیرد. با این حال این تراشه امتیاز کمتری نسبت به A12 Bionic اپل در بخش پردازش تک هسته کسب کرده است. با در نظر گرفتن زمان معرفی نسل های قبل پرچمداران کوالکام، انتظار میرود این تراشه ساز از اسنپدارگون 8150 در اواسط ماه دسامبر رونمایی کند. اما زودتر از اوایل ماه مارس این تراشه برای قرارگیری در گوشی های هوشمند آماده نخواهد بود.