بازیکنان PUBG ناراضی از محدود شدن منطقه بازی‎‌
1 min read

بازیکنان PUBG ناراضی از محدود شدن منطقه بازی‎‌

چیترها یا همان متقلب‌ها، قشری از گیمرها به حساب می‌‌آیند که نه سازنده بازی و نه دیگر بازیکنان از دست آنها آرامش ندارند. زمانی هم که بازی PUBG برای چین عرضه شد، پای چیترها به این بازی بیشتر از همیشه باز شد. این موضوع با اعتراض کاربران زیادی همراه شد و آنها از سازنده بازی پابجی درخواست کردند تا با قفل کردن مناطق دیگر اجازه بازی کردن پلیرهای چینی در سرورهای دیگر و نفود چیترها و بات‌ها به همه مناطق بازی را ندهد.

توسعه دهندگان بازی در ابتدای کار موافق این تصمیم و قفل کردن مناطق بازی نبودند، اما در نهایت کوتاه آمدند و این محدودیت را در آخرین به‎روزرسانی بازی خود اعمال کردند. اما حالا به نظر میرسد که بازیکنان از ایجاد این محدودیت هیجان زده نیستند و در انجمن‌های مرتبط به بازی نسبت به این تغییر اعتراض کرده‌اند. در واقع آنها چیزی که می‌خواستند را بدست آوردند، اما حالا از این موضوع شکایت دارند که قفل شدن منطقه‌ها باعث ایجاد لگ و پینگ بالاتر شده و شرایط بازی را برای آنها بدتر کرده است. برخی دیگر نیز برای پیدا کردن بازی انتظار بیشتری می‌کشند که این موضوع طبیعی است و مچ کردن بازیکنان و بازی حالا سخت‎‌تر شده است.

جالب اینجاست که برخی دیگر می‌گویند با قفل شدن منطقه‌ها حالا با چیترهای بیشتری روبه‌رو می‌شوند. مشخص نیست که توسعه دهندگان بازی پابجی چگونه می‌خواهند با این مسائل روبه‎رو شوند و مشکلات پیش آمده را حل کنند. آنها از ابتدای کار موافق چنین محدودیتی نبوده‌اند و حالا با اعمال آن هم به نظر نمیرسد که مشکل بازیکنان عادی بازی رفع شده باشد، چرا که گیمرهای پیشنهاد دهنده این محدودیت به عواقب احتمالی آن فکر نکرده بودند.

اما احتمالاً این مشکلات از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت باشد. به نظر نمیرسد که تا این لحظه قفل شدن منطقه برای ما اعمال شده باشد و از آنجاییکه سرور اروپا روان‌ترین سرور بازی است، احتمالاً با اعمال این محدودیت و بازی در سرور آسیا ما هم باید شاهد افت کیفیت بازی باشیم. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما آپدیت قفل منطقه را دریافت کرده‌اید؟ در صورت مثبت بودن پاسخ این آپدیت تأثیر خوبی در بازی گذاشته است یا بد؟