چرا بین دو پرچمدار جدید اپل باید iPhone XS را انتخاب کنیم؟
1 min read

چرا بین دو پرچمدار جدید اپل باید iPhone XS را انتخاب کنیم؟

اپل ماه گذشته از سه آیفون جدید خود؛ آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR رونمایی کرد. در حالیکه حساب آیفون XR کاملاً جدا از 2 گوشی دیگر است و تا انتهای ماه اکتبر به فروش نخواهد رسید. اما iPhone XS و XS Max که جانشینان آیفون X به حساب می‌آیند، پرچمداران واقعی این کمپانی هستند که فروششان نیز آغاز شده است. اما اگر شما قصد خرید یکی از آنها را داشته باشید، کدامیک را انتخاب می‎‌کنید؟ آیفون Xs یا Xs Max؟ ما با ذکر 9 دلیل خواهیم گفت که چرا iPhone XS انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

1. در مقایسه با iPhone XS Max، گوشی iPhone XS مقرون به صرفه‌تر است

در خرید یک گوشی، قیمت نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد. iPhone XS از 999 دلار (نسخه 64 گیگابایتی) شروع می‌شود و نسخه 512 آن 1349 دلار قیمت دارد. iPhone XS Max اما از 1099 دلار آغاز شده و به 1449 دلار میرسد. 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بسیار بالایی است و با در نظر گرفتن فضای ابری احتمالاً هرگز نصف آن را هم استفاده نخواهید کرد. با این حال هر نسخه‌ای از iPhone XS را که تهیه کنید 100 دلار پایین‌تر از نسخه بزرگتر خواهد بود و این مبلغ کمی نیست.

2. کیفیت نمایشگر این دو گوشی یکی است اما اندازه iPhone XS برای اکثر مردم قابل کنترل‌تر است

هر دو پرچمدار جدید آیفون نمایش OLED سوپر رتینا دارند، با یک میزان تراکم پیکسلی، یک نسبت کنتراست و تماماً یکسان. تنها تفاوت آنها اندازه نمایشگر است. اگر از آن دسته از افرادی هستید که از یک دست برای کار با گوشی استفاده می‌کنید iPhone XS بسیار گزینه مناسب‌تری خواهد بود، هر چند که ما به شما توصیه می‌کنیم در هنگام استفاده از آیفون 1000 دلاری خود، آن را دو دستی و محکم بگیرید.

3. iPhone XS سبک‌تر است

شما ممکن است در هنگام خرید گوشی به وزن آن خیلی توجه نکنید، اما باور کنید؛ این موضوع خیلی مهم است. شما قرار است تمام روز این گوشی را با خودتان حمل کنید و ساعتی از روز با آن کار کنید. آیفون Xs کوچک 177 گرم وزن دارد و نسخه مکس آن 208 گرم. این اختلاف قابل چشم پوشی نیست.

4. مغز متفکر هر دو گوشی یکی است

این یک نکته مهم است. خرید گوشی بزرگتر به معنی این نیست که عملکرد بهتری را تجربه خواهید کرد. هر دو گوشی از چیپ‌ست A12 Bionic بهره می‌برند که دارای 6 هسته پردازشی و 4 هسته گرافیکی است و از نسل جدید شبکه عصبی برای یادگیری ماشین بهره می‌برد.

5. دوربین اصلی هر دو گوشی یکسان است

مشخصات دوربین دو گوشی را با هم مقایسه کنید. به معنای واقعی تفاوتی بین دوربین عقب iPhone XS و iPhone XS Max وجود ندارد.

6. دوربین سلفی آنها هم مشابه هم است

باز هم به مشخصاتی که اپل برای دوربین گوشی‌های جدیدش ارائه کرده توجه کنید. باز هم گوشی گرانتر به منزله ارائه کیفیت عکاسی بهتر نیست.

7. iPhone XS مانند نسخه مکس در برابر آب مقاوم است

گوشی بزرگتر را به این دلیل که فکر می‌کنید ضدآب است، نخرید. هر دو آیفون جدید دارای گواهینامه IP68 هستند و این یعنی می‌توانید گوشی را تا مدت 30 دقیقه در عمق 2 متری آب نگه دارید.

8. هر دو گوشی از 2 سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند

همه آیفون‌های جدید، حتی Xr هم از قابلیت دو سیم‌کارت بهره می‌برند، که یکی از سیم‌کارت‌ها نانو و دیگری سیم‌کارت الکترونیکی یا همان eSIM خواهد بود.

9. هر دو آیفون XS و XS Max دارای یک اکوسیستم هستند: iOS

مهم نیست که چه گوشی آیفونی تهیه می‌کنید؛ XS یا XS Max، آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی iOS 12.x را دریافت خواهید کرد و آپدیت‌ها امنیتی و به‌روزرسانی‌های آینده برای هر دو گوشی یکسان خواهد بود.